16 травня відбулося відкрите засідання Батьківської ради Львівщини
Вчора, 16 травня, відбулось чергове відкрите засідання Батьківської ради Львівщини. Кінець навчального року зовсім не віщує фіналу батьківських переживань та витрат. Саме тому Батьківська рада Львівщини вкотре ініціювала діалог членів БРЛ та інших громадських активістів, батьків, депутатів Львівської міської ради із чиновниками управління освіти міста. Про це повідмоляє голова Батьківської ради Львівщини Олена Пономарева.
До засідання долучилося керівництво управління освіти п. Зоряна Довганик та п. Наталі Федай, депутати: Львівської міської ради Ігор Телішевський, Ігор Зінкевич, Любомир Босаневич та депутат Новороздільської міськради Шалаєв Анатолій.
10 тез від керівника управління освіти Зоряни Довганик:
1. У новому навчальному році львівських учнів забезпечать підручниками на 100%.
На жаль, цьогоріч держава не забезпечила належним чином підручниками усі школи, тому коштами місцевого бюджету довелось докуповувати деякі книги.
2. Батьки більше не платитимуть за охорону у школах.
Із 2018-ого навчального року за рахунок місцевого бюджету почнуть фінансувати охорону для шкіл. Минулому (охороні на вході) протиставлять сучасне (камери відеонагляду та сигналізація).
3. Благодійність у школі перестане бути нав'язливою, якщо директор навчального закладу вчасно і відповідально подасть повноцінний список потреб (до 6 жовтня щороку). На основі цього запиту управління освіти розприділяють фінансування. Оскільки бюджет не безрозмірний, фінансування можуть виділити частково, але непрофінансовані потреби школи, зазначені у запиті, включають на наступний рік.
4. Телефони очільників освіти – перед очима батьків та учнів. У кожному навчальному закладі на головному стенді повинна висіти інформація із телефонами та прізвищами районних очільників освіти та в.о начальника управління освіти Зоряни Довганик.
5. Поскаржитись на проблему та бездіяльність можна анонімно! Пані Зоряна Довганик підкреслила, що батьки можуть написати скаргу на певні дії чи порушення з боку працівників школи, не видаючи себе і не хвилюючись за майбутнє дитини. Хоч заява на ім'я керівника управління освіти вимагає обов'язкової авторизації (для можливості зв'язку, уточнень між управлінням та скаржником), у документі достатньо зазначити, що батько чи мати залишає за собою право бути не розголошеним автором у стінах школи, що строго дотримується чиновниками.
6. Ледачого директора не можливо звільнити зі школи. На жаль, трудове законодавство захищає безініціативних службовців, які керують навчальними закладами. Звільнити дорогу для інших вони не поспішають, а влада не може із банальних причин: потрібні підстави для звільнення.
7. На зміну директорам-педагогам повинні приходити директори-менеджери. До цього висновку дійшли усі учасники засідання і думку підтримала пані Зоряна Довганик. На переконання львівської очільниці освіти, зробити школу прогресивною і сучасною здатні одиниці вчителів. Для цього потрібні навики ведення бізнесу, володіння секретами маркетингу та сучасного управління.
8. «Львівські діти, декого з вас буде де подіти!». По-перше, через зміни в електронній черзі у ДНЗ, яка дає гарантію, що дитина таки потрапить в один із трьох (зазначених на вибір) садків, а по-друге, через відкриття нових садочкових груп у Львові. У 2018-ому навчальному році влада обіцяє збільшити місця на 22 садочкові групи, шляхом вивільнення приміщень від колишніх орендарів. Будівництва повноцінних нових садків не передбачено.
9. Вчителі будуть вчитися навчати, а батьки … переосмислювати. Влітку заплановано провести навчання для вчителів за напрямками «інклюзивна освіта» (можливість навчати дітей з особливими потребами у колективі із здоровими дітьми). Не виключено, що такий «особливий» однокласник з'явиться і у вашому класі. Допоможіть власній дитині правильно сприйняти нового товариша і допомогти йому адаптуватися. Батькам слід переглянути власне ставлення до цього процесу.
10. Навчити старих педагогів думати по-новому практично не можливо. Цей невтішний вирок освітянам виносять місцеві управлінці. Попри атестацію та тренінги працівників колишньої системи освіти, помітного успіху чекати не радять. До сучасних дітей повинні прийти сучасні вчителі із іншими пріорітетами та підходами. Лише таким чином можна буде забезпечити повноцінну реформу в освіті і повернутись обличчям до дитини.