Будуватимуть залізничну євроколію між Варшавою та Києвом через Львів
Першим етапом стане прокладання вузькоколійки між Рава-Руською і Держкордоном
Сьогодні у Львівській ОДА підписали Меморандум про співпрацю щодо розбудови залізничної інфраструктури на території Рава-Руської міської територіальної громади. Документ має на меті закріпити й розширити співробітництво з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне)–Рава-Руська. Про це повідомляє Львівська ОДА.
Документ уклали між чотирма сторонами: Львівською облдержадміністрацією, Рава-Руською міською радою та Добросинсько-Магерівською сільською громадою, акціонерним товариством «Українська залізниця».
Технічне завдання проєкту передбачає капітальний ремонт колії європейського зразка завдовжки 8 кілометрів, а також реконструкцію залізничного вокзалу у м. Рава-Руська з можливістю проводити митний контроль.
«Загальний проєкт передбачає будівництво євроколії між Варшавою та Києвом через Львів. Першим його етапом має стати прокладання нового 8-кілометрового відрізка вузькоколійки між Рава-Руською і Держкордоном. Ініціатива належить нам, Львівщині. Почати плануємо вже — з виготовлення ПКД за кошти громад та області. Це коштуватиме 4 мільйони гривень. На нього за 6 років анонсували скерувати з держбюджету 200 млрд гривень. Євроколія означає об’єднання якісними пасажирськими перевезеннями дві європейські столиці», — наголосив очільник області Максим Козицький.
Виготовити проєктно-кошторисну документацію мають у поточному році.
Найкоротшим та найзручнішим залізничним сполученням (339 км) між Варшавою та Львовом є шлях через прикордонний перехід Гребенне–Рава-Руська.
Ширина теперішньої залізничної колії між ст. Львів та ст. Рава-Руська становить 1520 мм, в той час, як ширина колії на дільниці «Рава-Руська–Гребенне–Варшава» — 1435 мм. Це зумовлює потребу у перестановці візків рухомого складу, або ж пересадку пасажирів, перевантаження вантажів, що і собі створює незручності для користувачів залізничного транспорту та створює технологічні перепони в організації злагодженого перевізного процесу.
На сьогодні з Варшави до прикордонного переходу Гребенне курсують поїзда колією європейського стандарту. Від Держкордону до станції Рава-Руська також наявна євроколія, яка з 2005 року не експлуатується, перебуває у незадовільному стані та потребує капіталовкладень. Для відновлення дільниці Рава-Руська–Держкордон необхідно виконати комплекс капітальних робіт.
Відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне)–Рава-Руська в межах Рава-Руської міської ТГ надалі дозволить продовжити реалізацію масштабного проєкту Євроколія «Варшава–Львів» до станції «Брюховичі», який дасть можливість розвинути пасажирські перевезення, стане альтернативою іншим видам транспорту для перетину кордону та розвантажить пункти пропуску.