Евакуація припаркованих авто з вулиць Львова: "три евакуатори вже поламані, а водія четвертого – шукають…"

Перший день дії ухвали про примусову евакуацію автомобілів з вулиць Львова пройшов за принципом «перший млинець – глевкий». Про це повідомляє «Високий замок online».


Гучно розрекламована ухвала Львівської міської ради про примусову евакуацію неправильно припаркованих автівок запрацювала, але «з великим скрипом». Нагадаємо, депутати Львівської міської ради прийняли ухвалу, яка визначила перелік ділянок дорожньо-вуличної мережі, де паркування заборонено. Переважна більшість цих місць – у центральній частині Львова, буквально «закоркованій» автівками. На цих вулицях працюватимуть евакуатори, які забиратимуть неправильно припарковані машини. Як усе відбувалося в реаліях, спостерігала журналіст «ВЗ».


Евакуатори мали запрацювати на вулицях міста від середи, 13 грудня. Напередодні у мерії повідомили, що міський голова Андрій Садовий проінспектував роботу та технічний стан чотирьох евакуаторів, які є на балансі ЛКП «Муніципальна варта». Рейди проти порушників мали розпочати о 9-й годині ранку з вулиці Коперника (центр міста). Тож зі самого ранку прямую на Коперника. Бачу тут велику кількість патрульних поліцейських та представників «Муніципальної варти». Усі чогось чекають. Вздовж усієї вулиці – повно машин. Евакуатора – жодного…


Заступник командира 1-ї роти 3-го батальйону Управління патрульної поліції у Львові Ярослав Смілянець розповідає процедуру, за якою має відбуватися евакуація авто. «Львівська міськрада прийняла ухвалу з переліком вулиць, на яких автомобілі, що стоять із порушенням Правил дорожнього руху, вважаються такими, що суттєво перешкоджають і унеможливлюють проїзд, – пояснює Ярослав Смілянець. – Керую­чись Кодексом про адміністративні правопорушення, а також Указом № 1395, патрульні будуть здійснювати тимчасове затримання та вилучення транспортних засобів, що стоятимуть на вулицях, вказаних в ухвалі. Ці машини будуть евакуйовані на штрафмайданчик. На водіїв будуть накладатися штрафи. Водій, який залишив машину з порушенням ПДР, а саме – ближче п’яти метрів від перехрестя вулиць або під знаком «Зупинка заборонена», має сплатити штраф – 255 грн. Для водіїв, автомобілі яких будуть суттєво унеможливлювати рух, і це буде підтверджено, штраф – 520 грн. Тому радимо водіям звертати увагу на дорожні знаки. Робота патрульних – скласти акт про порушення ПДР і про вилучення транспортного засобу. Доставку його на штрафмайданчик здійснює підприємство, яке евакуйовує. Аби забрати свою машину, водію треба сплатити штраф і з цією квитанцією піти на штрафмайданчик, де оплатити послуги евакуатора і послуги стоянки. Послуги евакуатора, який забрав машину, – 1700 грн. Вартість перебування на майданчику залежатиме від часу, який машина простояла там».


Ярослав Смілянець повідомив, що об 11.40 з вулиці Коперника ще жоден автомобіль не евакуйовано. При цьому він підтвердив, що всі автомобілі, які тут стоять, припарковані з порушенням. Чому ж немає евакуатора? «Я його викликав, але ще його немає», – пояснив патрульний. Тоді телефоную директору ЛКП «Муніципальна варта» Роману Хом’яку і питаю, де ж ті евакуатори? Він дає телефон чергової частини «Муніципальної варти». Там мене запевнили, що евакуатор… стоїть на вулиці Коперника і чекає, поки його викличуть. При цьому у черговій частині люб’язно попросили мій телефон і пообіцяли інформувати мене про місцезнаходження евакуатора. Не сподіваючись на такий «сервіс», піднімаюся вулицею Коперника в напрямку Головпошти, виглядаючи той евакуатор. Врешті-решт на перетині Словацького і Коперника справді бачу, як по вулиці спускається машина з написом «Евакуатор» із гербом Львова на борту. Але евакуатор «проплив» вулицею Коперника, так і не зупинившись біля жодної машини, і спокійно виїхав на проспект Свободи.



Отакої! «Та поліція просто не хоче викликати евакуатор, оформляти штрафи, акти, – надоумили мене хлопці з «Муніципальної варти», які стояли тут же, на вулиці Коперника, і спостерігали за громадським порядком. – Цей евакуатор тут уже двічі проїхав і нікого не евакуював». То, виходить, ця машина, замість забирати автівки, просто «намотує кола» по центру? Знову повертаюся до керівника патрульних Ярослава Смілянця і «наївно» запитую, чи викликав він евакуатор. Запевняє, що викликав, чекає.


— Але ж ви бачили, що евакуатор тільки що про­їхав по вулиці?


— Можливо, він працює за якимось іншими адресами.


— Але у мерії оголосили, що сьогодні евакуатори працюватимуть на вулиці Коперника. Значить, це ваш евакуатор?


— Тут зі самого ранку мав бути евакуатор. Але його немає. Патрульна поліція є – евакуатора нема. Зараз буду з’ясовувати, чому. Усі машини, що стоять на Коперника, згідно з ухвалою ЛМР мають бути евакуйовані. Але одночасно це зробити неможливо. Евакуатор поки поїде, поки повернеться – це займе багато часу.


При мені пан Ярослав знову викликає евакуатор. І приголомшує мене відповіддю: «Мені відповіли, що три евакуатори вже поламані, а водія четвертого – шукають…».


«Не на диктофон» інші поліцейські пояснили мені, що усі машини, які стояли на Коперника, справді стояли з порушенням, але… вони евакуації не підлягають. Тому що не порушують Правила дорожнього руху. А ухвала ЛМР – це, мовляв, адміністративний документ, він їм «не указ»… Тож наразі відомства, які мають брати участь у процесі «розвантаження» вулиць міста, ніяк не можуть узгодити свої дії. Дається взнаки й те, що на зазначених вулицях ще немає дорожніх знаків, розмітки, обмежувальних стовпців тощо. У мерії обіцяють це зробити «протягом 2018 року».