«єБронювання» військовозобов'язаних: як працюватиме механізм

Запрацює у «Дії» до кінця року

Незабаром в Україні запрацює послуга з електронного бронювання військовозобов'язаних громадян. Про це повідомили у пресслужбі міністерства в інтерв'ю Forbes.

Там додають, що процес електронного бронювання потрохи рухається. За технічну частину відповідає Мінцифри, а за регуляторну частину - Мінекономіки.

У відомстві наголошують, ключовий момент - погодження постанови Кабміну, що регулюватиме «єБронювання», з органами центральної влади, Пенсійним фондом, податковою, зацікавленим бізнесом тощо.

Як попередньо працюватиме «єБронювання» у «Дії»

Доступ до «єБронювання» буде через застосунок «Дія». Після запуску послуги керівники підприємств зможуть дізнатися кількість військовозобов'язаних працівників під бронювання – дані підтягнуться після обміну даними між реєстрами органів державної влади, Міністерства оборони та Генштабу ЗСУ.

  1. Якщо ввести у сервіс облікові дані конкретного працівника, можна буде перевірити, чи підпадає він під бронювання, чи має дефіцитну військову спеціальність, чи потрібно йому оновити дані в ТЦК тощо.
  2. Якщо людина підпадає під усі критерії бронювання, отримує відстрочку від призову на військову службу на пів року.
  3. Якщо дані потрібно уточнити, механізм передбачає можливість бронювання на один місяць. За цей час людина має звернутися у ТЦК та актуалізувати дані. Після цього компанія зможе повноцінно забронювати такого працівника. 
    Після запуску «є-Бронювання» заброньовані працівники отримуватимуть витяг із реєстру заброньованих військовозобов’язаних. Він міститиме QR-код, що зчитуватиметься під час перетинанню кордону тощо.

Як наголошують у Мінекономіки, це неостаточна версія механізму, можуть внести ще певні зміни.