Львову треба долучитися до боротьби із «зайцями» в електричках, — Зінкевич

Керівник ГО «Варта» Ігор Зінкевич пропонує місту долучитися до розвитку приміських залізничних перевезень на взаємовигідних умовах. Адже якщо через кризу зменшиться кількість «електричок», постраждає і Львів: міські дороги отримають додаткове навантаження через збільшення приміських автобусів та приватних авто.

Передусім, на думку Зінкевича, потрібно посилити контроль за «зайцями», адже низький рівень оплати за проїзд — це фінансові збитки для приміських перевезень. Тож львівська влада може надати залізниці послуги муніципальної варти, щоб контролери не мали проблем із агресивними пасажирами і змогли якісно стежити за оплатою в електричках.

«Це можна спробувати на першому етапі, в тестовому режимі на декілька місяців, між станціями в межах Львова і передмістя», — каже він.

За цей час вдасться отримати дані про реальні пасажиропотоки і вирахувати собівартість перевезень. Завдяки збільшенню виручки через якісний контроль, можна буде покращити санітарний стан потягів, модернізувати розклад, запровадити зручний спосіб оплати проїзду через QR код.

На другому етапі Ігор Зінкевич пропонує розробити систему співфінансування приміських залізничних перевезень областю, містом та залізницею. Наприклад, місто та область будуть замовниками послуг перевезення — за графіком і в кількості, які зручні пасажирам. Саме така система ефективно діє у багатьох країнах Європи.

«Розвиток приміських пасажирських перевезень особливо актуальний, враховуючи перспективу створення Львівської агломерації. А якщо мешканці, що добираються на роботу у Львів здалеку, не зможуть нормально користуватися «електричками», то будуть змушені добиратися автотранспортом. Наші дороги такого не витримають. Місто вже стоїть. Саме тому Львів має почати перемовини із залізницею, щоб налагодити взаємовигідну співпрацю», — резюмував Ігор Зінкевич.