На кордонах до ЄС вантажівки стоять у чергах більше тижня

Водіям набридають жахливі санітарні умови

Польські перевізники втрачають водіїв, які відмовляються їздити в Україну через багатоденні черги на кордоні. Про це пише «logistyka.rp.pl».

Польсько-українська угода про спільний прикордонний та митний контроль не дотримується. 

Черга вантажівок до польського кордону починається за 15 км від Львова, при цьому фури стоять у «колейці» більше тижня.

За заявою перевізника з міста Замосць (Люблінське воєводство) Лукаша Сів’єна, водіям його компанії набридли жахливі санітарні умови, тиждень без миття та доступу до санвузлів. Серед польських власників транспортних компаній зростає відчай та нервозність, яка найближчим часом може вилитися в акцію протесту на переході у Гребенному.

Для порівняння Сів’єн навів ситуацію з рейсами до Нідерландів, коли його фури доставляли вантаж і поверталися назад лише за 5 днів. А у разі перевезення товарів до Львова за тиждень повернутися неможливо.

Він також зазначив, що грандіозні черги на кордоні почали утворюватися, «коли українська влада перекрила проїзд порожнім вантажівкам, які повертаються до Польщі».

Ще один перевізник із міста Замость Тадеуш Корнет розповів, що машини його компанії їздять в Україну з гуманітарною допомогою та доставляють до Львова продукти рефрижераторами.

«Звідти повертаємося порожніми і маємо стояти в одній черзі із навантаженими машинами. У цьому немає сенсу».

На думку видання, «українці шантажують польську владу страйком водіїв та перевізників, вимагаючи більш оперативних перевірок на кордоні». Основною причиною затримок на кордоні називається польський фітосанітарний контроль, який здійснюється 5 днів на тиждень з 8:00 до 16:00 год.

Висловився з приводу ситуації на польсько-українському кордоні та президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Польщі (ZMPD) Ян Бучек. Він заявив, що його організація вже багато років намагається вирішити проблему перетину кордону.

«Польська адміністрація пишається розширенням торгівлі, але, незважаючи на заклики, вона не зробила нічого, щоб відповідати пропускній спроможності на кордоні, який виріс через збільшення трафіку. Усі витрати перекладаються на перевізників. Політики постійно повторювали, що поодинці нічого не полагодиш, що нарощувати потужності має інша сторона. Ці аргументи до нас не сягають. У нас є багато інструментів, щоб змусити інші країни дотримуватись правил і виконувати угоди. Чому фітосанітарні служби приймають заявки до полудня, а цього достатньо, щоби закінчити роботу до 16:00 год.? Держава піклується тільки про чиновників, а не про економіку та водіїв», — сказав він.

22 травня Президент України Володимир Зеленський повідомив про укладання двосторонньої угоди щодо спільного прикордонного та митного контролю. У червні Польща розширила пункт пропуску Корчова 5 додатковими смугами для реєстрації вантажних автомобілів, проте все це виявилося марним.

«Ми не знаємо, чому угода не працює. Точки перевірки працюють неправильно. Мене не дивують водії, яким все це набридло», — сказав Ян Бучек.

Чиновник навів ситуацію на польсько-німецькому кордоні перед вступом Польщі до ЄС.

«На тому кордоні персонал працював дуже оперативно, жоден німець не сказав мені, що закінчить роботу за годину, після чого я прийду за дві години. Вони змінювали одну роботу на іншу, і черга швидко рухалася вперед», — додав Ян Бучек.

На Закарпатті біля пунктів пропуску також величезні черги, вантажівки стоять тиждень, щоб проїхати кордон.

Нагадаємо, на Львівщині у трьох пунктах пропуску на кордоні запровадять платну електронну чергу.