П’ять ознак, що час міняти лямбда зонд у Golf 4

Перелічені ознаки допоможуть визначити, що лямбда зонд гольф 4 більше не справляється зі своєю роботою і слід його замінити

Лямбда-зонд (датчик кисню) — важлива частина системи управління двигуном. Він вимірює вміст кисню у відпрацьованих газах і передає ці дані в електронний блок управління (ЕБУ), який на їх основі регулює співвідношення паливо-повітря. У Golf 4 з бензиновими двигунами коректна робота зонда безпосередньо впливає на витрату пального, тягу та викиди. Типово в Golf 4 встановлено два зонда: перед каталізатором (регулюючий) та після (діагностичний). З огляду на вік більшості Golf 4 (випуск 1997–2006), лямбда-зонд часто вже відпрацював свій ресурс, особливо якщо пробіг перевищив 150 тис. км. Ось які ознаки допоможуть визначити, що лямбда зонд гольф 4 більше не справляється зі своєю роботою і слід його замінити.

Збільшена витрата пального

У справному Golf 4 витрата пального в місті не повинна перевищувати 8–9 л на 100 км (1.4-1.6 л ) або 9–10,5 л на 100 км (1.8-2.0 л). Якщо ви бачите приріст +1,5–2,5 л без об'єктивних причин (зміни погоди, маршруту чи стилю водіння), дуже ймовірно, що лямбда-зонд подає завищені показники кисню. ЕБУ, вважаючи, що суміш збіднена, подає більше пального. Це призводить до постійного збагачення та надмірної витрати.

Нестабільна робота двигуна на холостих обертах

Плаваючі або нестабільні оберти на холостому ходу ( (наприклад, коливання в межах 700–1100 об/хв) — симптом, який часто ігнорують. Якщо двигун «тремтить», оберти коливаються або машина глухне при зупинці — цілком можливо, що це зонд видає неправильні сигнали, через що ЕБУ подає невідповідну кількість пального. Особливо це помітно взимку, після запуску «на холодну».

Провали при натисканні на педаль газу

Лямбда зонд впливає на швидкість реакції двигуна на зміну навантаження. Якщо при натисканні на газ відчувається затримка, смикання або короткочасне падіння тяги — це яскрава ознака того, що ЕБУ отримує неточні дані про склад суміші. Авто починає "замислюватися" перед тим, як відреагувати — особливо помітно це на другій-третій передачі під час прискорення.

Check Engine на панелі приладів

Golf 4 досить чутливо реагує на несправності в роботі датчиків. Якщо загорілася лампочка Check Engine, а сканер показує коди на кшталт P0130, P0133, P0134 — це пряме свідчення проблем із лямбда зондом. Часто спрацьовує на перший (передкаталітичний) зонд, який безпосередньо впливає на регулювання суміші. Якщо вийшов з ладу другий — двигун працюватиме нормально, але можуть бути проблеми з проходженням техогляду.

 Підвищений рівень CO на техогляді

Один з головних індикаторів несправного зонда — невдале проходження техогляду через перевищення викидів CO або CH. Якщо викиди вуглецю перевищують норму, це означає, що паливна суміш збагачена, а зонд не виконує свою функцію контролю. Навіть якщо двигун працює "нормально", підвищені викиди — вже тривожний сигнал.

Хоча кожен із цих симптомів може бути спричинений і іншими несправностями (наприклад, дросельною заслінкою, витоком повітря, несправними свічками чи форсунками), комбінація кількох ознак, особливо з активним Check Engine, — майже стовідсотково проблема з лямбда зондом. Якщо пробіг перевищує 150–180 тис. км, а зонд ще не мінявся, його заміна — виправданий і ефективний крок.