Посилення заборони на куріння: що зміниться для залежних українців із наступного тижня
З 11 липня вводиться відповідальність щодо заборони куріння електронних сигарет в усіх громадських місцях


За кілька днів, 11 липня, запрацюють норми закону, які передбачають заборону продавати ароматизовані сигарети та рідин в електронні сигарети, а також рекламувати та стимулювати продаж тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них. Про це інформує Держпродспоживслужба
З 11 липня набувають чинності норми Закону № 1978, якими внесено чимало змін до антитютюнового законодавства, а саме:
- заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
- встановленому штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а у разі порушення повторного терміну – 10 200 грн:
- заборонена продаж ароматизованих сигарет;
- нести відповідальність щодо заборони куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних сигарок.
Нагадуємо, що з квітня 2023 року відновлено контроль за дотриманням антитюнівського законодавства.
Читайте також: в Україні готують заборону на сигарети: деталі сюрпризу для курців
Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є: самостійне звернення суб’єкта господарювання; доручення прем'єр-міністру України і звернення фізичної особи.


Додатково. Норми антитюнового законодавства обґрунтовуються на Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном та Директиві 2014/40/ЄС, які передбачають обмеження на застосування в тютюновій індустрії маркетингових технологій, спрямованих на підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди.