Продати авто на "євробляхах" стало значно складніше

Через введення нового законодавства щодо машин на європейській реєстрації, продати машину буде значно складніше.

Про це, у «Facebook», написав перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, передає «ZIK».

Читайте також: Неподалік кордону утворилося “кладовище євроблях” (ФОТО)

«Новий закон про автомобілі на іноземній реєстрації впливає не тільки на дорожню ситуацію чи фіскальну складову. Він має припинити безконтрольну передачу у володіння автомобілів уже всередині країни та значно ускладнити життя тим, хто хоче використати ці авто в протиправних діях, у тому числі, під час вчинення кримінальних правопорушень», — зазначив Білошицький.

Він нагадав, що закони 8487 та 8488, прийняті Верховною Радою і підписані Президентом, набули чинності з 25 листопада, окрім деяких положень, які вступлять у силу через 180 днів після опублікування.

Він уточнив, що якщо закон 8487 стосується розмитнення та не пов’язаний безпосередньо з діяльністю патрульної поліції, то якраз 8488 вносить зміни в діяльність поліції стосовно тих, хто вимоги законів порушує.

За його словами, будь-які авто на іноземній реєстрації можуть перебувати в Україні або «у митному режимі транзиту», або «у митному режимі тимчасового ввезення».

«Перше — це автомобілі, які проїжджають країною, друге — автомобілі, що використовуються всередині країни тимчасово. Обидва режими мають визначені проміжки часу, за порушення яких передбачені штрафи», — додав Білошицький.

Він наголосив, що штрафні санкції за порушення термінів переміщення транспортних засобів особистого користування у митному режимі транзиту значно збільшуються (це вступає в силу через 180 днів з моменту опублікування закону), зокрема, за перевищення терміну, але не більше однієї доби, — 170 грн або попередження; від однієї доби до 10 діб — 3400 грн; від 10 до 20 діб — 8500 гривень, від 20 до 30 діб — 85 тисяч гривень, а більш ніж на 30 діб (а також, за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) — 170 тисяч гривень, або ж конфіскацію автомобіля за рішенням суду.

«По-друге — штрафні санкції за порушення термінів переміщення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення у митному режимі тимчасового ввезення також значно збільшено (це вступає в силу через 180 днів з моменту опублікування закону), а саме за перевищення терміну не більш ніж на три доби — 850 грн або попередження; від 3 до 10 діб — 5100 грн; від 10 до 20 діб — 17 тисяч гривень, від 20 до 30 діб — 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також, за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) — 170 тисяч гривень, або конфіскацію автомобіля за рішенням суду», — уточнив Білошицький.

За його словами, також, запроваджується автоматизований обмін інформацією між фіскальними органами, Держприкордонслужбою та Нацполіцією і, коли він запрацює, можна буде в автоматичному режимі перевіряти, коли та ким ввезений автомобіль з іноземними номерами.

«Четверте — встановлюється новий вид відповідальності за передачу транспортного засобу особистого користування — «тимчасово ввезеного на митну територію України» чи «поміщеного у митний режим транзиту», у володіння, користування або розпорядження особі, яка не ввозила такий транспортний засіб на митну територію України, чи не поміщувала його у митний режим транзиту, а так само за використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, наприклад, таксі», — додав Білошицький.

Він, також, пояснив, як це реалізовуватиме патрульна поліція.

Зокрема, у ст. 121 КУпАП запроваджується адмінвідповідальність (це вступає в силу через 180 днів з моменту опублікування закону) за керування водієм транспортним засобом, стосовно якого порушено терміни його тимчасового ввезення та/або переміщення у митному режимі транзиту, у вигляді штрафу у розмірі 8500 гривень, постанову про що виноситиме сам поліцейський, а у випадку повторності впродовж року — 17 тисяч гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на термін один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого (в такому випадку розгляд справи здійснюватиме суд).

«Друге — положення ст. 16 Закону України «Про дорожній рух» доповнено обов’язками водія не порушувати терміни тимчасового ввезення та/або переміщення у митному режимі транзиту транспортного засобу особистого користування, не використання тимчасово ввезеного транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, не передавати його у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту. Також, до транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України громадянами більш як на 30 діб, запроваджено вимогу їх державної реєстрації протягом десяти діб з моменту такого ввезення. Ця вимога зобов’язує користуватися автомобілем тільки того водія, що ввіз цей автомобіль на територію України», — поінформував він.

Окремо Білошицький зазначив, що у ст. 35 Закону України «Про Національну поліцію», де визначені підстави для зупинки поліцейським транспортного засобу у кількості дев’яти пунктів, введено десятий пункт — зупинка авто на іноземній реєстрації, з метою виявлення передачі транспортного засобу у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України, або не поміщували в митний режим транзиту.

«Одночасно, запроваджено обов’язок поліцейського зупиняти транспортні засоби, якщо існує інформація про порушення власником транспортного засобу митних правил, або якщо безпосередньо транспортний засіб є об’єктом порушення митних правил», — уточнив він.