У Львові визначились, як виглядатиме вулиця Миколайчука (ФОТО)

Визначили переможців всеукраїнського відкритого архітектурного конкурсу

В управлінні архітектури та урбаністики ЛМР оприлюднили результати архітектурного конкурсу на найкращу проектну пропозицію реконструкції вул. І. Миколайчука у Львові. Перемогу здобув ЛКП «Інститут Просторового Розвитку» , який оприлюднив результати.

«У такий похмурий час, малими та великими кроками разом йдемо до перемоги!  Наша команда взяла участь та зайняла перше місце у всеукраїнському відкритому архітектурному конкурсі на кращу проектну пропозицію реконструкції вул. І. Миколайчука (від вул. Полтв’яної до перетину вулиць проектованої 1 з вулицею І. Миколайчука-проектованою 2) у м. Львові», — йдеться у повідомленні.

Архітектурний конкурс щодо реконструкції вулиці І. Миколайчука оголосили наприкінці минулого року. Його головним завданням став пошук кращих архітектурно-планувального і транспортних рішень.

Згідно з проектною пропозицією реконструкції вул. І. Миколайчука передбачено влаштування по центру вулиці 2 смуг громадського транспорту шириною 3,5 м (по одній в кожному напрямку) та 2 смуг для автотранспорту шириною 3 м (по одній в кожному напрямку) відповідно до п. 8 Завдання.

На відрізку від вул. Липинського до вул. П. Орлика передбачено влаштування двосторонніх велодоріжок з обох сторін вулиці; на відрізку від вул. П. Орлика до перетину вул. Проектованої 1 з вул. І. Миколайчука–Проектованою 2 — передбачено влаштування односторонніх велодоріжок з переходом в велосмуги та навпаки з обох боків вулиці. На ділянці від вул. Полтв’яної до вул. П. Орлика передбачено влаштування смуг паркування.

Трамвайна інфраструктура

Розвиток трамвайної мережі та інфраструктури передбачено відповідно до п. 18-26 (конкурсного завдання), зокрема в районі існуючого кільця розвороту трамваїв на перехресті вул. Лінкольна–І. Миколайчука–Полтв’яна передбачено влаштування колової транспортної розв’язки з приєднання усіх трамвайних ліній (у тому числі передбаченої генпланом по вул. Лінкольна в напрямку АС “Північна” та з забезпеченням можливості відстою трамваїв з усіх маршрутів. Запропоноване рішення дозволяє будь якому трамваю з будь якого маршруту попасти на будь який інший маршрут у відповідності до п. 22. Завдання. Усі трамвайні зупинки передбачені парними (в обидвох напрямках) для забезпечення зручної пересадки. На кінцевій зупинці передбачене кільце розвороту, що складається з двох кільцевих колій, довжиною 146 м та 161 м відповідно, що дозволяє розмістити від 5 до 7 трамвайних вагонів, а також з двох обгінних колій довжиною 52 м та 57 м, розташованих між кінцевою зупинкою та кільцем розвороту. Проектною пропозицією передбачено влаштування двоперих стрілочних переводів. Контактна мережа пропонується закордонного виробника «Elektroline».

Інфраструктура для міських автобусів

На всій довжині вулиці передбачено влаштування смуг громадського транспорту. Платформи для посадки/висадки громадського транспорту передбачені суміщені з трамвайними зупинками. На перетині з вул. Проектованою 1, передбачено влаштування кільцевої транспортної розв’язки та окремо передбачені 6 місць відстою автобусів.

Велосипедна та пішохідна інфраструктура

Проектними рішеннями передбачено влаштування двосторонніх велодоріжок шириною 2 м з обидвох сторін вулиці на ділянці від вул. Липинського до вул. П. Орлика, з влаштуванням велосипедних мінікілець на примиканнях, а на ділянці від вул. П. Орлика до перетину з вул. Проектованою 1, у районі кільцевої транспортної розв’язки (розворотне кільце трамваю та автобусів) передбачено влаштування односторонніх велодоріжок, шириною 1,5 м з обох сторін вулиці, які на частині ділянки проходять, як велосмуги. На всіх перехрестях передбачено влаштування велопереїздів, паралельно до пішохідних переходів. Пішохідні переходи та велопереїзди через бічні проїзди передбачено в рівень з тротуаром. Пішохідні тротуари на всій довжині проектування передбачено мінімальною шириною 3 м.

Благоустрій та озеленення

Проектним рішенням передбачено влаштування смуг озеленення між тротуарами та велодоріжкою, а також між велодоріжкою та основною проїзною частиною. Пропонована висадка двох рядів дерев: менші дерева ближче до проїзної частини та більші дерева між велодоріжкою та тротуаром. Міждеревний простір пропонується засаджувати кущами та травниками. На центральних острівках кільцевих розв’язок пропонується висадка кущів та травників, а на кінцевій — висадка дерев.

На зупинках громадського транспорту передбачено влаштування павільйонів очікування довжиною 25 м.

Розмежування тротуарів та технічних зон відбувається шляхом різних типів мощення. За покриття пішохідної зони тротуарів прийнято тротуарну плитку 30х30, при цьому для технічних зон використовується бруківка 10х10.

Проектна пропозиція передбачає влаштування дощових (садків) канав вздовж проїзної частини з метою збору дощових та талих вод а також зменшення навантаження на каналізаційні мережі міста.

«Місця для паркування автомобілів пропонується влаштувати з дренуючого покриття з використанням газонних решіток (пластик вторинного використання) з заповненням дрібним гравієм або сумішшю газонних трав», — додали в іституті.

Також з метою пом’якшення ефекту «міського теплового острова», зменшенню нагрівання рейок та охолодження простору, передбачено влаштування зелених колій (Вузол 1 та Вузол 3) на ширину 1–1,5 м від крайньої рейки. Заповнення зеленої колії може варіюватись — від сукулентів до ірландського моху (моховинка), оскільки традиційні газони потребують постійний догляд та полив. Решта зеленого простору пропонується заповнити польовими травами та квітами, що сприятиме розмноженню біорізноманіттю птахів та комах.

Проектна пропозиція також передбачає місця для відпочинку мешканців вздовж вулиці у вигляді громадських просторів з влаштуванням вуличних меблів (паркових лав, стільців, велосипедних стійок, сміттєвих урн, питних фонтанів та ін.) а також озеленення, для створення комфортних умов перебування на цих просторах.

«В існуючих умовах, вздовж вулиці Миколайчука мешканці району випасають кіз та коней, що являється цікавою атракцією для дітей та дорослих, тому проектна пропозиція передбачає збереження даної атракції та виділення невеликих галявин з травами поблизу вул. Полтв’яної та перехрестя вул. Миколайчука–Мазепи», — додали проектанти.

Інфографіка: ЛКП «Інститут Просторового Розвитку»