У школах Києва виникла загрозлива ситуація з дотриманням мовного закону
У столиці майже чверть (24%) вчителів спілкуються під час уроків російською, ще 40% – під час перерв
У секретаріаті омбудсмена заявили, що у школах Києва «загрозлива ситуація» із дотриманням мовного закону. За даними дослідження, 24% вчителів під час уроків та 40% під час перерв не говорять українською мовою.
Про це під час презентації результатів моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти Києва заявив заступник керівника Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови Сергій Сиротенко.
Результати моніторингового дослідження показали, що в Києві, за оцінкою учнів, значно вищий відсоток порушень мовного закону у порівнянні з середніми показниками по Україні:
Вчителі, що говорять недержавною мовою:
- На уроках: 24% (середнє по Україні: 14%)
- На перервах: 40% (середнє по Україні: 21%.
Учні, що спілкуються недержавною мовою:
- На уроках: 66% (середнє по Україні: 40%)
- На перервах: 82% (середнє по Україні: 52%)
Тільки 18% столичних школярів зазначили, що говорять виключно українською мовою.
«Київ можна віднести до зросійщених регіонів України. Всі показники нижчі, ніж по Україні. Молоде покоління застосовує російську мову навіть частіше, ніж їхні батьки. Це ознака серйозного впливу країни-агресора. Через інтернет, соціальні мережі Росія впливає на наших дітей, на формування мовних звичок», – наголосив Сергій Сиротенко.
Він також зазначив, що до уповноваженого надходить не так багато звернень щодо порушень у сфері освіти – приблизно 5% від загальної кількості скарг, і вони стосуються всіх форм освіти.
Заступник керівника Секретаріату уповноваженого підкреслив необхідність ухвалення Закону про внесення змін до деяких законів щодо використання мови в освітньому процесі (№13072).
За його словами, цей закон створить «певні правові підстави для впливу і на батьків, і на дітей. Адже він чітко визначає, що є освітнім українськомовним середовищем, якою мовою повинні спілкуватися учасники освітнього процесу на території закладу освіти».