У Сокільниках відповіли на закиди щодо генплану та впливу на роботу львівського аеропорту

Голова Сокільницької громади заявив про дотримання всіх авіаційних вимог при розробці генерального плану

У відповідь на інформаційні закиди в медіа щодо нібито загрози для роботи Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького з боку Сокільницької громади, голова Сокільницької міської ради Тарас Сулимко оприлюднив публічну заяву.

"Багато хто з вас пам’ятає, як на початку своєї каденції міський голова Львова Андрій Садовий плекав амбітну мрію – провести Євро-2012 у Львові. УЄФА обрало Львів одним із господарів чемпіонату. Шлях до цієї мети був нелегким, бо модернізація аеропорту була однією з ключових умов реалізації. Перед мером Садовим постав вибір- або звести новий аеропорт за межами міста, або ж модернізувати наявний аеропорт у межах тісної міської забудови. Вибір мера Львова припав на другий варіант.

Цей шлях вимагав тісної співпраці з нашою Сокільницькою громадою, адже без відчуження земельних ділянок у Сокільниках модернізація аеропорту була би неможливою. Саме завдяки сокільничанам Міжнародний аеропорт імені Данила Галицького став не лише повітряними воротами, а й справжньою візитівкою Львова", - наголосив він.

В результаті - Львів успішно прийняв матчі чемпіонату Європи з футболу.

Сьогодні ж, за словами Сулимка, замість співпраці влада Львова вдається до тиску та медійних маніпуляцій. Джерелом однієї з таких історій став допис керівниці аеропорту, у якому йшлося про те, що аеропорт не погоджував проектних рішень. Втім, як зазначається у заяві, мова наразі навіть не йде про ті стадії, коли такі погодження необхідні, а отже, подібні твердження не є підставами для звинувачень.

Особливо некоректним у громаді назвали твердження про те, що Сокільники можуть паралізувати роботу аеропорту. У Сокільницькій міськраді зауважують, що проблеми впливу на аеропорт варто шукати, зокрема, і у щільній забудові самого Львова поблизу летовища.

Тарас Сулимко підкреслює, що генеральний план Сокільників розроблено у повній відповідності до Повітряного кодексу України, державних будівельних норм та обмежень щодо роботи аеропортів. Він наголосив, що "це не просто слова – у нас є офіційні підтвердження":

Ці документи чітко засвідчують: обмеження щодо шуму, охоронних смуг, зони впливу аеропорту і навігаційного обладнання враховані. Остаточна редакція Генерального плану отримала необхідні схвалення регуляторів. А подальше планування вестиметься відповідно до Постанови КМУ №1427 та міжнародних стандартів (Додаток 14 ICAO).

«Жодних загроз існуванню ДП “Міжнародний аеропорт Львів” ім. Данила Галицького ми не допустимо, наші плани на функціонування аеропорту не впливатимуть. Багаторічна плідна співпраця з львівським аеропортом була, є і буде продовжуватися. Всі проекти забудов будуть в обовʼязковому порядку аналізуватися та погоджуватися з відповідними службами. Житла у забороненій шумовій зоні аеропорту не буде.», - наголошується у заяві.

Сулимко також додав, що житло у заборонених шумових зонах не зводитимуть.

"Шановний пане Садовий, вкотре закликаю Вас облишити сумнівно доцільний стиль комунікації і перейти до реального вирішення спільних проблем. Сокільницька громада, попри всі виклики, залишається вірною добросусідству. Ми щиро прагнемо миру, взаємоповаги та плідної співпраці з львів’янами, адже разом ми здатні творити дива для нашого регіону", - зазначив голова Сокільницької ОТГ.

Голова громади висловив жаль з приводу того, що мер Львова Андрій Садовий не знайшов можливості надати йому слово на сесії Львівської міської ради, що відбувається сьогодні, 1 травня.

Що передувало

Напередодні представники летовища офіційно заявили, що новий генеральний план села Сокільники передбачає масштабну житлову забудову – понад 50 га та 14 тис. мешканців – поблизу Міжнародного аеропорту «Львів» імені Данила Галицького. Це викликає занепокоєння через потенційні загрози для функціонування аеропорту та прилеглої інфраструктури.

Затверджений генплан Сокільників пропонує розміщення кварталів багатоквартирної житлової забудови площею більше 50 га із майбутнім населенням близько 14 тис. мешканців безпосередньо в зоні шумового впливу аеропорту.

За інформацією аеропорту зміни до генплану Сокільників необхідно погодити з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації. Проте проєктні рішення оновленого генплану не погоджували з державним підприємством «МА “Львів” ім. Данила Галицького». Також аеропорт не погоджував рішення щодо функціонального призначення територій.

Особливе занепокоєння викликає факт розміщення у межах шумових зон Б і В (із рівнями шуму до 85 дБА) масштабної житлової та громадської забудови загальною площею понад 50 га, з розрахунком населення близько 14 тис. осіб. Розміщення житла на цій території може порушувати Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів.

«Допускається можливість розміщення будівель і споруд (в тому числі житлових будинків та дитячих дошкільних закладів) у зонах обмеження забудови навколо аеропорту за акустичними умовами у межах шумових зон Б і В за умови застосування шумозахисних заходів. Проте коли йдеться про розвиток території площею понад 50 га, як новий житловий масив з громадською забудовою у зоні з дискомфортними та потенційно шкідливими для здоров’я умовами проживання вважаємо, що забезпечити шумозахисні заходи для такої великої території від джерела шуму, що знаходиться у повітряному просторі, буде надзвичайно складно. Як наслідок, тисячі людей буде розселено у зоні з постійними факторами негативного впливу на здоров`я», – повідомили в аеропорту.

За правилами для територій, які безпосередньо прилягають до житлових будинків, дитсадків та шкіл в денний час допустимий рівень звуку становить 70 дБА, у нічний — 60 дБА, а для майданчиків відпочинку на території мікрорайонів і груп житлових будинків – у денний час 60 дБА. При цьому у зонах Б і В, про які йдеться, допустимий рівень звуку – до 85 дБА вдень та до 80 дБА вночі. Доведено, що таке перевищення шуму негативно впливає на здоров’я та самопочуття населення.

Про це попередив і Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб, який зазначив, що у заяві про стратегічну екологічну оцінку оновленого генплану Сокільників не взято до уваги фактори впливу на здоров'я населення від експлуатації аеропорту. А можливість розташування кварталів житлової забудови та об'єктів громадського призначення (школи, садочки) з дотриманням нормативних рівнів шуму не обґрунтована та не підтверджена.

«За умови реалізації запланованих житлових масивів стають ймовірними масові звернення мешканців зі скаргами на шум і вимогами обмеження роботи аеропорту, що ставить під загрозу його повноцінне функціонування та розвиток. Аеропорт “Львів” є об’єктом стратегічного значення, частиною національної транспортної та безпекової інфраструктури, і його можливості розвитку не мають бути обмежені подібними містобудівними рішеннями.

Збільшення населення села Сокільники до 50 тис. мешканців становить загрозу для функціонування прилеглої логістичної інфраструктури. Без планування системи громадського транспорту, здатної забезпечити перевезення такої кількості пасажирів між Сокільниками та Львовом, вулиці Кульпарківська та проєктована вулиця Ряшівська будуть заблоковані заторами приватного автотранспорту, що в перспективі заблокує доступ до аеропорту як з боку м. Львова та с. Сокільники, так і з боку інших населених пунктів області.

Зважаючи на вищенаведене, вважаємо, що запропонований формат розвитку приаеродромної території в межах с. Сокільники створює потенційну довгострокову загрозу стабільній роботі аеропорту», – стверджують у летовищі.

Також після відновлення цивільного авіасполучення львівський аеропорт має всі передумови для трансформації в потужний транспортний хаб Західної України – як у сфері пасажирських, так і вантажних перевезень.

На летовищі сподіваються, що такі аргументи спонукатимуть органи місцевого самоврядування та державної влади не допустити негативних наслідків для державного підприємства та регіону загалом в інтересах забезпечення безперебійної роботи та майбутнього розвитку найбільшого аеропорту Західного регіону.

“Цей аеропорт важливий не лише для Львова — ним користувались і будуть користуватись сотні тисяч мешканців з усього заходу України. Дякую команді Міжнародного аеропорту «Львів» за чітку позицію щодо загроз від нового генплану Сокільників.

Окрім того, житлова забудова в зоні акустичного впливу — це не просто помилка. Це — ризик для здоров’я тисяч людей і загроза майбутньому стратегічного об’єкта державного значення. Аеропорт — це про робочі місця, економіку, логістику, туризм і безпеку. Маємо не допустити рішень, які зріжуть крила Львову. Треба думати не про квадратні метри, а про майбутнє”, - наголосив міський голова Львова Андрій Садовий.