У збитих російських дронах знаходять викрадені на автотрасах у Швеції дорожні камери
У Швеції зафіксували масові крадіжки камер спостереження…
За останні декілька місяців у Швеції вкрали близько сотні камер спостереження за швидкістю руху на дорогах. Аналогічне обладнання було знайдено в російських саморобних безпілотниках «Орлан-10», розбір яких проводили українські фахівці, повідомляє «УНІАН».
За останні 24 години стало відомо про викрадення як мінімум п’яти камер. Три на ділянці траси між містами Хофорс і Фалун, а ще дві — неподалік від Хедемора.
У сталевих шафах уздовж автомобільних трас Швеції встановлено камери «Canon». Аналогічні моделі були виявлені в російських розвідувальних безпілотниках «Орлан-10». Українські фахівці розібрали цей БПЛА і побачили, що в ньому камери прикріплені липучками до сталевих пластин. Тобто вони легко знімаються і можуть використовуватися автономно.
Представники поліції безпеки Швеції (Säpo) заявили, що обізнані про зв’язок між дронами рашистів і крадіжками камер. Однак, як повідомив прес-секретар Фредрік Хультгрен-Фріберг, правоохоронці не будуть розповідати про свою розвідувальну роботу і ділитися подробицями.
Переважна частина крадіжок сталася наприкінці серпня. Тоді поцупили 11 камер контролю швидкості на окружному шляху між містами Тірп і Харгсхамн. А ще 50 вкрали в районі Стокгольма. У вересні злочини продовжилися, особливо в околицях Уппланде. Зникали навіть ті камери, які встановили замість поцуплених. Заміна кожної одиниці обладнання обходиться в 250 тисяч шведських крон (приблизно $21 тисяча).
За словами національного координатора при шведському транспортному управлінні Єви Лундберг, зараз потрібно компенсувати 100 камер і відремонтувати зламані шафи. Дослідження місць злочинів показало, що саме камери були метою злодіїв.
Безпілотники «Орлан-10»: короткі подробиці
З моменту повномасштабного вторгнення українські захисники знищили 1311 БПЛА оперативно-тактичного рівня. Частина з них — це «Орлан-10».
Як повідомляв УНІАН у своєму матеріалі, в цих дронах майже немає російського обладнання. Електроніка — західна або китайська, двигун — японський, зв’язок — німецький, модуль навігації GPS — швейцарський, датчики контролю польоту — американські.
«Він може бути ретранслятором, може вести радіорозвідку, може мати на борту невеликий РЕБ (засіб радіоелектронної боротьби), який буде здійснювати перешкоди в радіоефірі», — описав «Орлан-10» український аеророзвідник.
Як повідомлялося, НАТО надасть Україні пристрої для боротьби з ворожими дронами-камікадзе.