«Укрзалізниця» до осені розділить поїзди на класи

Залізниця регулюватиме ціну квитка на поїзди класу комфорт і стандарт. А вже до кінця літа планується розділити поїзди на три класи, повідомив начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування Укрзалізниці Олександр Красноштан. Відповідно до класу поїзда, формуватиметься ціна на квиток, — з посиланням на Радіо НВ, пише Главком.

Красноштан зазначив, що клас поїзда в основному залежатиме від терміну експлуатації рухомого складу. У класі комфорт їздитимуть вагони не старіше 10 років, або ті, які пройшли капітальний ремонт. Поїзди класу комфорт пропонуватимуть купе та СВ. Зрештою, можна буде обрати і плацкарт — у категорії економ придбати квиток за певних умов і за найнижчою ціною. Розподіл вагонів на класи ймовірно зменшить вартість квитків на короткі відстані, впевнений Красноштан.

Таким чином хочуть підвищити конкурентоспроможність з автотранспортом. «Київ–Ужгород — протяжність шляху 800 км. Вартість квитка — 500 грн. Приблизно на такі тарифи ми розраховуємо. Однак, на цей самий поїзд на ділянці Львів–Ужгород квиток коштує 350 грн. Ми готові знижувати ціну на цій ділянці для того, щоб конкурувати з автобусами і продавати квитки на коротші відстані», — зауважив начальник департаменту. На ділянках, де курсує лише один поїзд, залишать вагони тільки економ класу. Але там, де курсують декілька поїздів, є можливість запустити різні класи, додав Красноштан.

«Укрзалізниця» планує регулювати ціну квитка на поїзди класу комфорт і стандарт. А ціни на потяги економ класу регулюватиме держава. Високошвидкісні залізничні мережі у світі поділяють на три типи. Перший, коли швидкісні поїзди курсують ізольовано від загальної залізничної мережі. Такі залізничні магістралі притаманні Японії та Іспанії.

Другий напрямок передбачає часткову взаємодію швидкісних ліній зі звичайною мережею. На спеціалізованих напрямках поїзди здатні розвивати швидкість 250–300 км/год. Така мережа швидкісних поїздів притаманна Франції.

Третій варіант розвитку швидкісних сполучень полягає у модернізації залізничних ліній. На них поїзди можуть розвивати до 200 км/год. Такий підхід застосували на залізницях Німеччини та Італії. У розвинених країнах світу залізничний транспорт конкурує з авіаційним. В Україні — з автомобільним транспортом. Втім, високошвидкісні поїзди Інтерсіті, які курсують між найбільшими містами України, показали більшу рентабельність, аніж звичайні поїзди.