Умови на грані смерті: як працюють львівські водії автобусів (ФОТО)
Нещодавно, 2 листопада, у Львові під час виконання рейсу раптово стало погано водієві автобуса, який перевозив пасажирів. Попри спроби реанімації, водій помер.
Про те, в яких умовах працюють львівські водії, які щодня перевозять тисячі львів’ян йдеться у матеріалі «NTA».
На вулиці Чорновола водієві стало недобре просто під часу руху автобуса. У салоні у той час були пасажири. Автобус раптово виїхав на тротуар, зніс дорожній знак та ледь не врізався у бетонний стовп. Пасажири та перехожі, а пізніше лікарі швидкої медичної допомоги намагалися врятувати чоловіка. Проводили реанімаційні заходи. Врешті медики констатували смерть водія.
Чоловікові було 55 років. Попередньою причиною смерті назвали — серцевий напад. У АТП-1 повідомили, що водій пропрацював у них три роки, добре себе зарекомендував. Був спокійним та неконфліктним. У той день він саме виїхав на маршрут після обідньої перерви. Його колеги нічого дивного не помітили. Ба більше, за кілька хвилин до смерті із ним по телефону говорив інший водій.
«Він проїхав буквально 60 метрів, йому стало погано. На зустріч йшов наш водій. Який з ним привітався. Помахав йому рукою. І побачив, що колега падає, швидкість автобуса була не велика. Він підскочив, відкрив двері. Не дав автобусу в’їхати у той стовп», — розповідає заступник директора АТП-1 Олександр Струтинський.
Експерти кажуть: спрогнозувати обривання тромба чи серцевий напад практично не можливо. Втім, відсутність комфортних умов для роботи водіїв і постійне перенавантаження можуть також негативно впливає на здоров’я кермувальників.
Інші водії розповідають: перепочити та пообідати гарячими стравами нема де.
«У Львові взагалі немає кімнат відпочинку для водіїв. На жодній кінцевій зупинці. Не знаю, яка ситуація для водіїв тролейбусів, трамваїв, а у нас точно нема. Щоб бодай годину перепочити нормально, пообідати», — каже водій маршрутки Іван.
Бідкаються також і про відсутні туалети.
«Нема достатньої кількості вбиралень», — додає водій автобуса Роман.
За словами колишнього водія Мирона Берези, робота починається у водія практично на світанку. Якщо, згідно маршруту, то о 6 ранку треба виїжджати на рейс. За кермом водій проводить практично увесь день.
«Але керівництво подає звіт, що водії працюють по 8 годин», — говорить експрацівник АТП-1.
Про не належні умови для водіїв говорить і голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига. За його словами, режим роботи не відповідає трудовим вимогам.
«Що чотири години водій має мати годинну перерву. Але через те, що графіки руху «збиті» через постійні затори, доводиться жертвувати повноцінним відпочинком», — пояснює Святослав Товстига.
Від початку 2021 року депутати транспортної комісії Львівської міської ради домагаються, щоб управління транспорту напрацювало концепцію розвитку львівського транспорту. У ній мають бути прописані пункти щодо забезпечення комфорту праці.
«Наші управлінці ніколи не думали, про те в якому стані самі машини. А водії для них — узагалі третя категорія. Про них взагалі воліють не говорити», — коментує голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич.
Натомість в АТП-1 стверджують, що особливих проблем із умовами та комфортом для водіїв немає. На кінцевих зупинках встановили біотуалети. Щоранку перед виїздом на маршрути проводять водіям медогляд — замір тиску, температури, алкотестування та опитування щодо самопочуття. Щодо обіду, то це, кажуть, справа самих водіїв — подбати про нього.
«На кінцевих зупинках їм надається час для прийняття їжі. Хтось бере зі собою. Хтось ходить у кафе, на кінцевих», — пояснює заступник директора АТП-1 Олександр Струтинський.
«Та це смішно. Бо щорічно поповнюємо з бюджету статутні капітали комунальників. Для АТП-1 — 200–300 мільйонів. А вони говорять про біотуалети. Умови мають бути. Кухня має бути, відпочинкова зона», — на противагу говорить Ігор Зінкевич.
За словами голови бюджетної комісії, саму від таких речей залежить якість роботи водіїв, а, відтак, і безпека пасажирів громадського транспорту.