Вже незабаром на одному із автобусних маршрутів, які обслуговує комунальне АТП-1, почнуть працювати кондуктори-контролери, які видаватимуть пасажирам квитки за проїзд в автобусах.

Журналіст сайту 032.ua розібрався, коли в міських автобусах можуть з’явитися контролери та яким чином вони працюватимуть.

Навіщо в автобусах міста потрібні контролери 


Як відомо, автоперевізники нашого міста не ведуть обліку щодо точної кількості перевезених пасажирів, немає також і контролю щодо оплати проїзду. Особливо актуальною тема щодо обліку стала у листопаді минулого року, коли керівники автотранспортних підприємств заявили про намір підняти ціну на проїзд з 5 до 7 гривень.

Того ж місяця, у міській раді Львова, відбулися громадські слухання, на які завітали львів’яни, міські депутати, водії та голова Асоціації автоперевізників Львівщини Іван Велійка. Під час обговорення, депутат міськради Львова та голова однієї із найпопулярніших спільнот Львова «Варта1» Ігор Зінкевич запропонував керівнику АТП-1 Оресту Хамулі встановити у салонах комунальних автобусів компостери. На думку депутата, це дало б змогу контролювати пасажиропотік у громадському транспорті.

«Зважаючи на те, що електронний квиток у Львові невідомо коли введуть, давайте облаштуємо в автобусах компостери. Коштують вони недорого і дають можливість контролювати пасажиропотік. Плюс, запровадимо паперові квитки, приміром, на 3 місяці. Ви за цей час чітко порахуєте усіх пасажирів», — зазначав Зінкевич.

Якщо восени ідею депутата не підтримали, то схоже, що тепер міська влада, спільно з керівництвом комунального автоперевізника, вирішила втілити її у життя.

Як пояснив кореспонденту 032.ua радник мера Андрія Садового Андрій Білий, робота контролерів дасть змогу зрозуміти облік пасажирів у транспорті: скільки їздить пенсіонерів, пільговиків і скільки дійно реалізується квитків. 

«Це можливо, крок у минуле, але насправді це надасть нам чітку аналітику щодо пасажиропотоку в автобусах міста», — зазначив Андрій Білий. 

Як працюватимуть контролери


За словами Андрія Білого, в українському законодавстві для АТП відсутні класифікатори для посади контролерів, тому у Львові вирішили запровадити посаду контролер-касир. 

«По-суті, ці люди будуть продавати пасажирам можливість проїзду в автобусах», — каже радник міського голови.

На практиці усе виглядатиме так: пасажир на зупинці заходить в автобус, після чого до пасажира підходить контролер, бере у людини гроші за проїзд та компостує і видає йому квиток.

«Контролери їздитимуть у кожному автобусі, вони перебуватимуть у салоні, видаватимуть і компостуватимуть квитки усім пасажирам», — пояснює Білий.

На думку Білого, робота контролерів не буде заважати пасажирам користуватися послугами громадського транспорту навіть у години пік.

«Звісно, все передбачити неможливо, але я думаю, що контролер матиме змогу виконувати свою роботу не заважаючи пасажирам. Є можливість запускати людей через одні двері, або ж видавати квитки на виході. Всі ці питання ми ще детально пропрацюємо», — зазначає посадовець.

У салоні одного автобуса, за попереднім задумом, працюватимуть одразу три контролера. Тож для роботи лише на одному із маршрутів необхідно набрати 45 контролерів. Вони стануть працівниками АТП-1 та отримуватимуть заробітну плату за свою роботу. 

В автобусах якого саме маршруту пасажирів під час поїздки обслуговуватимуть контролери-касири, наразі, невідомо. За словами Білого, підходящий автобусний маршрут обиратимуть на АТП-1 і найближчим часом повідомлять управління транспорту про своє рішення.