В Україні хочуть скасувати книги відгуків та пропозицій

Мінекономрозвитку підготувало проект постанови, у якому ініціює скасування Книги відгуків та пропозицій відповідно до європейського досвіду та практик.

Про це інформує прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

"Книгу відгуків та пропозицій запроваджено ще в Радянському Союзі, і на той час вона була майже єдиним засобом контролю за підприємствами, установами та організаціями, які надавали послуги громадянам.

Зараз Книга відгуків та пропозицій не є дієвим інструментом для захисту прав та вводить споживачів в оману. Споживачі сподіваються, що їхні записи можуть сприяти відновленню порушених прав, але на практиці це не працює, адже власники бізнесу часто не перевіряють книгу. З прийняттям Закону України “Про звернення громадян” доцільніше спрямовувати особисті електронні чи письмові звернення бізнесу, на які компанії зобов’язані відповідати у встановлений законодавством термін", — йдеться у повідомленні.

У відомстві, також, зазначають, що іншим недоліком Книги відгуків та пропозицій є те, що громадяни мають вказувати свої персональні дані (адресу, номер телефону, інше). Оскільки доступ до цього інструменту має кожен, персональні дані можуть бути використані недобросовісним бізнесом чи шахраями.  

«Вимога щодо ведення Книги відгуків та пропозицій створює зайвий тиск на добросовісний бізнес. Підприємці змушені витрачати значні кошти на організацію виконання вимог (встановлення відповідального за ведення книги, забезпечення щоквартальної перевірки щодо ведення книги, розгляд звернень, зберігання листів, підготовку звітів). За розрахунками загальні витрати на адміністрування цього регулювання для бізнесу складають приблизно 125,6 млн грн на рік. Крім того, штраф від Держпродспоживслужби може накладатися навіть не через факт порушення прав споживачів, а просто у разі неправильного оформлення книги», — йдеться у повідомленні.

Загалом, на думку Мінекономрозвитку Книга відгуків та пропозицій є застарілим та неефективним для споживачів інструментом. У країнах Європейського Союзу вона не використовується. Бізнес має надавати перевагу іншим каналам, таким як електронним зверненням, гарячим телефонним лініям, завдяки яким можна швидко отримати відповідь чи відстежити статус свого звернення.

У Міністерстві зазначають, таким чином даний проект постанови дає можливість: