В Україні хочуть створити інспекцію, яка стежитиме за якістю комунальних послуг

Мінрегіонбуд розробив законопроєкт, в якому пропонує створити так звану житлово-комунальну інспекцію. Орган буде контролювати якість надання послуг у сфері ЖКГ та захищати права споживачів. Про це йдеться в "Сніданку з 1+1".

«У чинному законі у споживача комунальних послуг немає будь-яких прав. Таке законодавство дуже вигідно нашим комунальникам: там написано, що людина повинна сама доводити, що в неї неякісні послуги, складати акти, що не завжди працює в реальному житті. Та невдовзі ці механізми мають змінитися», — уточнив авокат Лаврентій Царук.

За його словами, станом на зараз законопроєкт перебуває на громадському обговоренні. Адвокат наголосив, що новий орган неодмінно має бути незалежним та ефективним, а під час його створення важливо продумати механізми взаємодії людей, постачальників послуг та нової інспекції. 

Царук уточнив, що цей орган буде контролювати якість комунальних послуг та прийматиме скарги щодо необґрунтованих тарифів та благоустрою.

Він також пояснив систему, за якою системою буде працювати нова установа. Так, наприклад, якщо в опалювальний сезон у помешканнях українців холодні батареї, громадяни зможуть зателефонувати до цієї інспекції і оплата за послугу теплопостачання тимчасово не буде нараховуватися. Щоб нарахування відновилося, комунальник має подати тепло на батареї або довести, що споживач повідомив недостовірну інформацію.