Великому місту — великі автобуси: чи стане маршрут № 20 врешті комфортним для львів’ян?
Депутати Львівської міськради підтримали пропозицію ГО «МІКЦ «За Якісний Транспорт», щодо запуску автобусів великої вмістимості на автобусний маршрут № 20. Про це йдеться сьогодні, на власній сторінці у соцмережі однойменної «Facebook»-спільноти.
«До нашої організації звертаються мешканці мікрорайону Підзамче та Знесіння із проханням покращити автобусне сполучення з їхніми мікрорайонами. Вони зазначають, що в ранковий та вечірній час, через великий попит на транспорт люди не можуть добратись до місць призначення. Особливо це відчутно в період з 7:45 год. по 8:30 год., коли автобуси № 20 із кінцевої, що знаходиться на вулиці Польовій, вже вирушають переповненими і мешканці на наступних зупинках просто не можуть у них зайти», — йдеться у повідомленні.
Тому активісти ГО «За якісний транспорт» звернулися до депутатської комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики з пропозицією — задіяти 15 додаткових автобусів великої вмістимості, які належать комунальному АТП-1 і яке обслуговує цей маршрут.
«22 січня одноголосним рішенням депутати підтримали нашу пропозицію. Зараз м’яч на полі чиновників — чи підтримають вони покращення сполучення мешканців мікрорайону Підзамче та Знесіння з рештою міста», — зазначають автори повідомлення.
За їх словами, сьогодні комунальне «АТП-1» обслуговує маршрут № 20 машинами, які орендує у третіх осіб. Але комунальне підприємство має достатньо власних ресурсів, щоб створити комфортні умови для пасажирів, а не миритись з лобізмом орендарів, — переконані громадські активісти.
«Давайте порахуємо. Разом з автобусами, які місто придбало у рамках лізингової угоди, сумарна кількість власних транспортних засобів вищезазначеного перевізника складає 313 автобусів. Серед них середньої місткості — 38 одиниць, а решта — 275 одиниць великої місткості (загальна пасажиромісткість від 73 до 182 осіб). З автобусів великої місткості 215 одиниць (100 »МАЗів«, 115 »Електронів") є новими, тобто випущені у 2016–2019 році
З допомогою сайту kstat.pp.ua, 16 січня 2019 року ми проаналізували, що 205 штук автобусів курсує на маршрутах, які обслуговує ЛКП «АТП 1». З них 60 орендованих і 145 власних, а саме 127 автобусів великої місткості (4 старших «ЛАЗи» та нові автобуси «Електрон» і «МАЗ»), а також 18 автобусів середньої місткості. Отож, за нашими підрахунками з 215 нових автобусів марки «Електрон» і «МАЗ» не задіяно 92 одиниці рухомого складу.
Ми поспілкувались із водіями і вони зазначають, що маршрут № 20 є дуже прибутковим і запуск автобусів великої місткості себе окупить. Також повідомляємо, що на цьому маршруті курсує 18 орендованих автобусів середньої місткості із інтервалом 5 хв — у піковий період, та 10 хв — у звичайний період. Тому вважаємо, що із 92 нових одиниць рухомого складу великої місткості, які зараз не є задіяними — 15 автобусів мають піти на обслуговування маршруту загального користування № 20. Завдяки таким змінам, ми зможемо забезпечити більш комфортне пересування мешканцям мікрорайонів Левандівка, Підзамче, Знесіння як до центральної частини міста, так і до медичних закладів. А оскільки, автобуси марок «МАЗ», «ЛАЗ», «Електрон» пристосовані для перевезення маломобільних людей, осіб з малими дітьми, то згадані категорії зможуть легше вибратись із згаданих мікрорайонів до центральної частини або зробити там пересадку на інший маршрут, щоб добратись до місця призначення.
Хочемо зазначити, що автобуси великої місткості проходять по усіх вулицях вищезазначеного автобусного маршруту, адже на відрізку від вулиці Суботівської до пл. Кропивницького курсують тролейбуси, а вони за розмірами і радіусами поворотів є аналогічними автобусам, від пл. Кропивницького до ТЦ «Форум Львів» — автобуси великої місткості курсують на автобусному маршруті № 31, від ТЦ «Форум Львів» до ст. Підзамче — на маршруті 5а. На час ремонту Личаківської автобусний маршрут № 5а курсував на відрізку від пл. Різні через Підзамче, вул. Кукурудзяну, Ковельську, Польову і тоді на маршруті були автобуси марки «ЛАЗ» та без жодних проблем проходили всі радіуси.
Тож небажання запуску автобусів великої місткості із сторони управління транспорту і керівництва ЛКП «АТП-1» на маршрут № 20 для нас є не зрозумілим, адже цей маршрут є доволі прибутковим, про що свідчить інтервал у 5–10 хв і переповненість автобусів на всіх ділянках маршруту. Керуючись тим, що у нас є надлишок автобусів (92 одиниці), вважаємо логічним запустити автобуси, що куплені в лізинг на маршрут, який приносить кошти, замість того, щоб вони стояли в парку та іржавіли", — йдеться у повідомленні спільноти.
Й на завершення своєї статті аналітики ГО «За якісний транспорт» зауважують:
" ??Дякуємо депутатам депутатської комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку Остап Доскіч Віталій Свінціцький Роман Іванців Мирослав Данилків Андрій Карбовник та житлової політики за підтримку.
❓Андрій Садовий, чекаємо відповідь від ваших підлеглих або від вас особисто, чи бути покращенню сполучення для мешканців мікрорайону Підзамче чи далі продовжуватиметься лобізм орендарів на автобусному маршруті № 20".