Водіїв автомобілів і самокатів, а також пішоходів жорсткіше каратимуть за порушення ПДР
Штрафи за дрифт, нетверезе водіння та перевищення шуму
Розроблено законопроєкт, який забезпечує посилення контролю за нетверезим керуванням – передбачає обов’язкову евакуацію авто на штрафмайданчик, якщо особа керує ТЗ у стані сп’яніння, повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.
Він також зазначив, що у черзі – ще низка найактуальніших законопроєктів, які, зокрема, опрацьовувались патрульною поліцією, надавались офіційні висновки та пропозиції до законопроєктів щодо:
посилення відповідальності за систематичні порушення ПДР – повторні порушення (світлофор, обгін, пішохідні переходи) каратимуться більшими штрафами та позбавленням прав;
вимоги до шин – обов’язкові зимові/усесезонні шини, штрафи до 8500 грн, у разі повторних порушень – позбавлення прав;
регулювання персонального електротранспорту – визначення чітких правил і відповідальності користувачів електросамокатів;
швидкісний режим – зниження "нештрафованого порогу" з 20 до 10 км/год, чітка градація штрафів за порушення обмежень швидкості;
світлоповертальні елементи для пішоходів – обов’язкове використання в темну пору доби чи за умов недостатньої видимості;
альтернативні ініціативи – "система штрафних балів" для порушників та можливість громадянам фіксувати порушення.
В частині посилення санкцій розглядаються наступні нововведення:
дрифт – штраф до 17 тис. грн і позбавлення прав;
перевищення шуму – штраф до 34 тис. грн;
нетверезе керування – штраф до 51 тис. грн, позбавлення прав і конфіскація авто;
керування в стані сп’яніння під час воєнного стану – можливість конфіскації ТЗ на користь підрозділів ЗСУ.
Читайте також: Верховна Рада України прийняла закон про Військового омбудсмана
«Ще один напрямок змін – цифровізація. Департаментом патрульної поліції спільно з Департаментом інформатизації НПУ розроблено систему електронного оформлення ДТП, яка наразі тестується. Ця система дозволить значно швидше і точніше створювати схему пригоди та збирати всі дані безпосередньо з прив’язкою до місця ДТП, створювати і обробляти одразу цифрові дані. Планується також і створення єдиної бази даних ДТП за європейським зразком (CADAS). Це дасть змогу аналізувати причини аварій і запобігати їхньому повторенню», зазначив Олексій Білошицький.