Як відбувається підготовка до рейсу очима бортпровідника (фото)
Театр починається з гардеробу, а з чого розпочинається політ? Для пасажирів з моменту купівлі квитка, а для екіпажу — з рутинної підготовки до рейсу.
Те, на скільки успішно відбудеться рейс, залежить від злагодженої роботи на землі!
Сьогодні досвідчений бортпровідник Ірина розкаже, як відбувається підготовка до рейсу та про всі тонкощі роботи.
— Мене звати Ірина, я старший бортпровідник, готуюся до звичного для мене рейсу «Львів–Київ». Передполітна підготовка починається задовго до вильоту, як мінімум за 12 годин. Приблизно в цей час я отримую остаточну інформацію по «наряду» (роботі) на наступну добу та підтверджую її в відділі планування трансферу до аеропорту. Отримавши інформацію, проводжу контроль своєї уніформи — чистота, стан.
Перевіряю свою робочу сумку, щоб у ній були всі необхідні речі: як мінімум одна запасна сорочка та предмети особистої гігієни, чистий фартух та «робочі каблуки», взуття. Також перевіряю свої особисті документи — ліцензію, медичний сертифікат, паспорт, пропуск авіакомпанії, необхідні медичні довідки та сертифікати на термін їх дії.
Одночасно з цим, в думках прокручую в голові “briefing”(передполітний інструктаж командира та старшого бортпровідника перед екіпажем), згадую про особливості рейсу та уявляю контингент пасажирів.
Час, який залишається перед рейсом відвожу на відпочинок.
Будильник! 6:30 год! У мене залишається одна година на ранковий збір та чашечку кави для бадьорості! О 8:30 год місце збору.
У службовій машині по дорозі до аеропорту зустрічаюсь з колегами та своїм екіпажем, зауважую їх настрій на рейс.
У 9:00 год вже підїжджаємо до аеропорту.
Проходження формальностей в терміналі і ми в кімнаті передполітної підготовки. У великій кімнаті як завжди тісно, хтось відлітає, а хтось вже прилетів, а у когось затримується рейс (Дніпро знову не приймає — обледеніння смуги).
Займаємо вільний столик своїм екіпажем: пілот Сергій і Володимир, а також мій помічник Олександр. Контроль зовнішнього виду (форма та макіяж), перевірка особистих документів Сашка, отримання інформації по прогнозованій кількості пасажирів та видів обслуговування на нашому рейсі.
Це те, що ми, бортпровідники контролюємо на брифінгу. Час польоту, погодні умови по маршруту та в пункті призначення, запасні аеродроми, справність борту і наявність всіх потрібних документів — це неповний список того, що контролює екіпаж.
У дружній атмосфері зі своїми хлопцями обговорюємо отриману інформацію, а також дії екіпажу у випадку стандартних та аварійних ситуаціях.
Звірили годинники і звісно ж з доброю та щирою посмішкою побажали своєму та іншим екіпажам «Приємного Польоту».
Потрапляючи на ранковий зимовий аеродром, бачиш бурхливу авіаційну метушню. Велика кількість різнотипних літаків і наземної техніки.
Зліти, посадки, автобуси з пасажирами і міні-потягами з багажем.
А ось і наш крилатих друг! Але часу милуватися немає. У голові знову прокручуєш свої дії в літаку, щоб встигнути зробити все і нічого не забути. Заодно жартую з колегами, згадуючи свій перший рейс.
9:30 год піднімаємось на борт. Розміщаю свою сумку на багажні полиці, знімаю з себе пальто. Підходжу до службового крісла — «станція бортпровідника» і внизу в лючці дістаю свій зелений “check list” (карта передполітної перевірки).
Там же і перевіряю обладнання. Flashlight-checked, life jacket-checked, oxygen bottle-checked, MRT-checked. Беру слухавку “interphone” та натискаю на ньому PA та на кнопки PTT( push and talk) і говорю слова — “L2 PA check”.
Мій колега, Сашко, знаходиться в салоні та виконує загадкові рухи руками з підняттям великого пальця вверх, показуючи, що слухавка interphone L2 працює справно і мене чути добре та чітко в салоні літака. Перевіряю обладнання в контрольованій мені зоні суворо по списку, щоб нічого не упустити — туалетна кімната, кухня, сервісні двері R2, а також наявність з нею Safety pin з прапорцем “remove before flight”. Далі по списку перевіряю, обладнання, дати перевірки, чи закріплений, чи легкодоступний, стрілки в зеленому секторі чи в статусі DMI на несправному обладнанні.
Перевірка аварійного оснащення і світлових табло в салоні: «Прищипніть ремні! — Відключіть електронні пристрої». Сашко тим часом, як акробат на манежі, стрибає по всьому салоні.
Перевіряє полиці, крісла, прив’язані ремені, жилети під кріслами, світло салону та лампочки індивідуального освітлення, вогнегасник та протидимовий капюшон — все, що внесено в перелік “check list” бортпровідника L1.
Приймаю його доповідь про справність обладнання, перевіряю та підписую прибирання старшому працівнику клінінгової служби. У салоні тепло, так як він прилетів з Одеси і не встиг вистигнути.
Стараюся зберегти залишки теплого південного клімату, не поспішаю відкривати сервісні двері для наземних служб.
[caption id=«attachment_254584» align=«aligncenter» width=«629»] ipp[/caption]
Кейтерінг завантажує візки та контейнери з харчуванням та напоями. Мій колега ретельно перевіряє справність обладнання кейтерінгу та наявність всіх позицій перелічених в накладній.
Ось завантажили красивий букет з семи червоних троянд — замовлена послуга «Sky Flowers» — сюрприз для однієї щасливої пасажирки.
Сашко прийняв обладнання, зробив ще одну доповідь, а я тим часом готую в кабіну каву за особливим рецептом з апельсиновим соком — апельсиновий капучіно, та декілька пляшок води.
У кабіні кипить своя передполітна підготовка, блимають датчики, відраховують лічильники крайні літри заправки паливом.
Пілоти читають свої check- листи і підтверджують перевірку докладом — Checked!
За 40 хвилин до вильоту виконуємо перевірку на авіаційну безпеку! Ще раз передивляємось салон, перевіряємо крісла та рятувальні жилети, багажні полиці та всі легкодоступні місця на відсутність сторонніх речей.
Закріпивши перевірку на AB докладом “Security check done” Сашко усміхнувся мені, а я заповнила необхідний бланк і віднесла його в кабіну.
Капітан підписав і дав дозвіл на посадку пасажирів у літак. В цілому передпольотна процедура з підготовки літака до вильоту завершена.
Залишилось дочекатися пасажирів, багаж та відправитись в політ!
Одна моя колега якось сказала: «Якщо під час передполітної перевірки в тебе сорочка не липне до спини, це означає що ти не ретельно приймала обслуговування».
Визначення «Весь в милі» як ніколи точно говорить про якість передполітної підготовки.
Тільки будучи впевненим в тому, що все перевірено і все необхідне для безпеки і комфорту пасажирів і екіпажу є в літаку, можна бути впевненим в успішному виконані рейсу.
В авіації немає не важливих речей, проте сама важлива річ — бути в хорошому настрої.
Розмовляв Юрій Танчин
Фото: Юрій Танчин
©Даний матеріал є виключно авторським. Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав