За охорону, впродовж п’яти місяців «Львівелектротранс», готовий заплатити більше 6,5 млн грн

Львівське комунальне підприємство «Львівелектротранс» у системі публічних закупівель «Прозорро» оголосило тендер на закупівлю охоронних послуг на дуже значну суму.


14 листопада 2018 року в системі публічних закупівель «Прозорро» з’явилося оголошення про проведення тендеру на закупівлю охоронних послуг, із очікуваною вартістю закупівлі 6 млн 599 тис 440 гривень. Потенційні учасники тендеру зможуть подавати заявки на участь у тендері до 17 грудня поточного року, а сам електронний аукціон відбудеться 22 січня. Термін надання послуг, відповідно до оголошення — до 30 червня 2019 року.


«Родзинкою» тендеру є те, що «Львівелектротранс» шукає охоронців, які будуть охороняти не лише його майно на стаціонарних об’єктах, але й рухомий склад, який знаходиться на маршрутах, а також, будуть здійснювати контроль за оплатою проїзду та перевезення багажу в міському електротранспорті. За такі послуги, відповідно до опублікованого оголошення, ЛКП «Львівелектротранс» готове сплачувати охоронній фірмі по 1,32 млн грн. Як свідчать матеріали, направлені «Львівелектротрансом» як відповіді депутату Львівської міської ради Ігорю Зінкевичу, від реалізації квитків у серпні 2018 року заробити 9,202 млн грн, отож на охоронні послуги «Львівелектротранс» планує витрачати 14,34 % свого місячного заробітку із реалізації проїзних документів.


Критерієм вибору фірми, яка буде охороняти об’єкти міського електротранспорту Львова є не лише ціна. Як критерій вибору ціна займає лише 70 %. Щодо решти критеріїв, то в 20 % оцінили наявність досвіду на ринку охоронних послуг в 5 і більше років. В 2 % оцінили досвід роботи в сфері контролю безквиткового проїзду, ще 2 % фірма отримає при наявності у її співробітників спецзасобів (газових балончиків, кийків) та засобів зв’язку, 2 % — за наявність форми, 2 % — транспорту реагування, останні ж 2 % будуть нараховані фірмі за наявності службових собак.


Що у цьому всьому цікаво — у Львові існує муніципальна правоохоронна структура — Муніціпальна Варта. Отож, було б цілком логічним на рівні міськвиконкому прийняти рішення, що майно міста, яким є ЛКП «Львівелектротранс», має охороняти саме ця правоохоронна структура.


Якщо прийняти заробітну плату «на руки» штатного охоронця в 9000 гривень (саме таку заробітну плату пропонує «Львівелектротранс» контролерам), врахувавши відрахування із заробітної плати у 18 % податку із доходів фізичних осіб, 1,5 % військового збору і 22 % єдиного соціального внеску, то виходить, що один такий штатний охоронець обійдеться у місяць «Львівелектротрансу» в 13 640 гривень, отож за 1,32 млн грн «Львівелектротранс» зміг би найняти аж 97 штатних охоронців…


Для довідки — загалом, у ЛКП «Львівелектротранс» є п’ять основних об’єктів, які потребують охорони: це два трамвайні депо, одне тролейбусне, управління і старе депо із диспетчерською служби енергогосподарства на вулиці Сахарова, а також, «Служба колії» на вулиці Татарбунарській. Звернемо увагу, що на таких об’єктах, як тролейбусне і трамвайне депо, цілодобово перебувають штатні працівники-ремонтники. Те саме стосується і центральної диспетчерської служби енергогосподарства. Отож, чи потрібна підприємству така кількість охоронців, особливо, за умови наявності сучасних систем сигналізації, питання риторичне.