Львівська мерія посилить роботу щодо протидії гральному бізнесу та розповсюдженню азартних ігор

Львівська міська рада посилить роботу щодо протидії гральному бізнесу та розповсюдженню азартних ігор. Таку інформацію під час засідання виконавчого комітету озвучив міський голова Львова Андрій Садовий після заслуховування інформації про стан виконання ухвали № 3693 від 12.07.2018 року «Про організацію роботи щодо протидії гральному бізнесу та розповсюдженню азартних ігор на території м. Львова».

Про це пише прес-служба міськради Львова.

На засіданні виконавчого комітету Львівської міської ради керівник юридичного департаменту Гелена Пайонкевич поінформувала про результати роботи робочої групи, створеної на виконання ухвали Львівської міської ради № 3693 від 12 липня 2018 року «Про організацію роботи щодо протидії грального бізнесу та розповсюдженню азартних ігор на території м. Львова».

«На виконання цього рішення сесії міської ради було розпорядженням міського голови створено робочу групу, яка протягом цього часу проводила зустрічі, опрацьовувала інформацію. Ми вивчили базово законодавство, щоб зрозуміти, в чому виникає проблема наявності такої великої кількості закладів грального бізнесу, за умови, що в Україні є чинним закон «Про заборону грального бізнесу». Встановлено, що на сьогодні в Україні жоден об’єкт господарювання не має діючих ліцензій на проведення господарської діяльності з випуску та проведення лотерей. У одного з найбільших операторів національних лотерей, як Українська національна лотерея, строк ліцензії на здійснення діяльності щодо випуску та проведення лотерей закінчився у першому кварталі 2014 року. Відповідно, цей та інші оператори ринку лотерей відповідно до законодавства продовжують здійснювати свою діяльність, оскільки станом на сьогодні не прийнято ліцензійних умов, які дозволять їм продовжити чи відмовитись від такої діяльності. Про це поінформоване Міністерство фінансів. Вони звертались до Кабінету міністрів України, до Міністерства юстиції щодо необхідності внесення змін до законодавства.

Базова проблема, в першу чергу, в тому, що якщо проаналізувати закон про заборону грального бізнесу і закон про державну лотерею, то можна зрозуміти, що азартна гра і лотерея — визначення цих двох понять у одному і другому законі є тотожне. Крім того, до азартної гри можна також віднести масові ігри, тобто, ігри розраховані на велику кількість гравців. Формально законодавство встановлює відмінність між азартною грою та лотереєю, але насправді ця ситуація є абсолютно тотожною. Крім того, відповідно до Закону України «Про заборону грального бізнесу», лотерея не вважається азартною грою, хоча містить усі ознаки цієї азартної гри. Маємо абсолютний правовий хаос у врегулюванні цього питання, про це відомо усім державним органам, розроблено відповідний законопроект, який сьогодні не має жодного руху.

Щодо роботи комісії: на виконання зазначеної ухвали, районними адміністраціями було здійснено обстеження територій районів на предмет проведення інвентаризації об’єктів грального бізнесу та функціонування державних лотерей. Станом на 1 січня 2019 року їх було 187, станом на 1 травня 2019 року їх було 185. За результатами обстежень ми скерували інформацію в Головне управління державної фіскальної служби у Львівській області, але відповідь не отримали, та у Головне управління Національної поліції у Львівській області, ми отримали копію відповіді про те, що на території Львівської області за період 2018 року було відкрито близько 200 кримінальних проваджень і 41 особа притягнена до відповідальності, близько 9 цих закладів припинили свою діяльність.

Також за результатами роботи цієї комісії було скеровано листи до Президента України, Прем’єр-міністра України, до Верховної Ради щодо необхідності внесення змін до законодавства і проведення чіткої різниці між поняттями азартна гра і лотерея.

Також ми скерували 72 листи власникам нежитлових приміщень, в яких розміщені заклади державних лотерей з проханням розірвати договори оренди зі суб’єктами підприємницької діяльності, яка проводиться у гральному бізнесі.

Ми отримали два листи від суб’єктів підприємницької діяльності, які відмовились розривати договори з закладами лотерей — на пр Червоної Калини, 109 та від Товариства «Рейдер ЛТД», які сказали, що вони уклали договори оренди з орендарями і вони не будуть їх розривати, враховуючи той факт, що орендар дотримується умов договору.

Був також цікавий випадок, коли до одного з членів робочої групи зателефонувала пані і сказала, що вона розірвала договір оренди і припинила діяльність закладу грального бізнесу у своєму орендованому приміщенні.

Була прийнята ухвала, відповідно до якої 3 МАФи були вилучені з перспективної схеми, бо там здійснювалась діяльність державних лотерей. Станом на сьогодні ця діяльність там не ведеться, районні адміністрації постійно контролюють цей факт.

Один з власників ще на етап підготовки ухвали припинив діяльність грального бізнесу у своєму МАФі, один МАФ не знесений, бо власник ніяк не міг виселити цей заклад грального бізнесу зі свого павільйону, ми маємо купу листів, але станом на сьогодні цей заклад там також не функціонує.

За результатами робочої групи ми маємо інформацію про 3 адреси, де діяльність азартних ігор здійснюється без жодних документів. Ми зараз обговорюємо питання, як на цю інформацію реагувати, щоб ці заклади припинили свою діяльність.

Загалом проведено 4−5 засідань робочої групи”, — розповіла Гелена Пайонкевич, директор юридичного департаменту ЛМР.

СТЕЖТЕ ЗА ОПЕРАТИВНИМИ НОВИНАМИ У TELEGRAM