Чи законні дії контролерів у трамваях та тролейбусах?
Голова громадського об”єднання «Львів'яни за електротранспорт
Основним документом, який регламентував відносини між пасажиром електротранспорту та перевізником і його посадовими особами (водії, кондуктори, контролери та ін.) були «Правила користування трамваєм і тролейбусом в містах України». Цей документ був затверджений Мінрегіонбудом в грудні 2006, наказ № 329 - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1274-06. Але у грудні 2017 року цей документ втратив свою силу - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1388-17. Сталося це із двох причин:
Перша і головна - до Закону України «Про міський електричний транспорт» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1914-15) та низки інших законодавчих та нормативних актів Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» (т.зв. «закон про е-квиток» - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1812-19) було внесено цілу низку змін. Зокрема право на затвердження «Правил користування...» отримало не Міністерство, а місцеві органи влади. Ось цитата із Закону України «Про міський електричний транспорт»:
«Правила користування міським електричним транспортом затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування. Вони визначають порядок проїзду і його оплати, права та обов’язки пасажирів, а також взаємовідносини перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг, враховуючи особливості транспортної інфраструктури та наявність автоматизованої системи обліку оплати проїзду».
Друга - міський електротранспорт переведено із компетенції Мінрегіонбуду в компетенцію Мініфраструктури.
Отож, ті «Правила користування трамваєм і тролейбусом в містах України», які розміщені у салонах трамваїв і тролейбусів Львова уже не чинні. Нового документу типу «Правила користування міським електротранспортом Львова» Львівська міська рада не прийняла.
Якщо аналізувати такі чинні нині нормативно-правові акти, як Закон України «Про міський електричний транспорт» - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1914-15 та Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1735-2004-%D0%BF), то вони в основному регламентують правовідносини «перевізник - замовник», а не «перевізник - пасажир», а отже і не визначають ні процедуру контролю оплати проїзду, а ні процедуру стягнення штрафів, відсилаючи до уже згаданих «Правил користування...». Для приміру, в Постанові КМУ це звучить так:
«Відносини перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг регламентуються Правилами користування міським електричним транспортом, які затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування.»
Так само Постанова КМУ повторює норму Кодексу Законів України про адміністративні правопорушення про штраф.
У сухому підсумку маємо наступне: через бездіяльність посадових осіб Управління транспорту ЛМР, а також ЛКП «Львівавтодор», яке займається впровадженням е-квитка у Львові відсутній документ, який би визначав як сам і ким здійснюється контроль оплати проїзду, а також хто має право на стягнення штрафів.
Тобто де-юре - контролери «Львівелектротрансу» зараз є поза межами нормативно-правового поля.
Єдиними посадовим особами, які дійсно мають всі права на контроль є лише водії електротранспорту - таке право надано їм «Правилами експлуатації трамвая і тролейбуса». Але, тільки право здійснення контролю, а не стягнення штрафу.
«Ще 5 грудня 2017 року я направив електронне звернення щодо питання прийняття »Правил користування міським електротранспортом« на імя пана міського голови Львова Андрій Садовий, а також трьох тодішніх радників мера в транспортній царині - А.Л. Білого, Д.А. Данилюка, О.Е. Шміда. Отож відповідальні особи проінформовані. Окрім того, в грудні того ж 2017 р. я написав пост про юридичну колізію із »Правилами користування трамваєм і тролейбусом в містах України« на своїй сторінці у »Фейсбуку«. В коментарях до цього посту пан Сергій Журбенко, який у »Львівавтодорі« займається уже два роки впровадженням е-квитка відповів, що мовляв він розробить із затвердить »Правила користування ..." тільки тоді, коли йому буде потрібно.
Якщо такого документу не буде, «зайці» зможуть викликати поліцію і казати, що контролери - це вимагачі, адже немає нормативного акту щодо контролю оплати проїзду." - додав Антон Лягушкін.
Голова громадського об”єднання «Львів'яни за електротранспорт
varta1.com.ua: Новини
3 листопада в Україні прийде різке та суттєве похолодання (КАРТА)
В деяких регіонах прогнозують заморозки
На Закарпатті в оздоровчому комплексі втопився 4-річний хлопчик
Нещасний випадок
Керівники обласних прокуратур масово звільняються з посад
6 обласних керівників
Найкоментованіше
- Українців штрафуватимуть та судитимуть за зберігання дров: детальніше про ухвалений Радою закон
- На Закарпатті СБУ та Нацпол затримали заступника комбрига та керівника РТЦК (ФОТО)
- Автівки виставляли на продаж: БЕБ на Львівщині викрило БФ, який завіз 130 автомобілів під виглядом гуманітарної допомоги (ФОТО)
- У страшній ДТП загинув воїн зі Львівщини
- Живим коридором, навколішки на Львівщині зустрічали "на щиті" загиблого на Курщині морського піхотинця (ФОТО)
Найчитаніше
- Українців штрафуватимуть та судитимуть за зберігання дров: детальніше про ухвалений Радою закон
- На Закарпатті СБУ та Нацпол затримали заступника комбрига та керівника РТЦК (ФОТО)
- На Львівщині водій маршрутки може сісти за грати на 10 років (ФОТО)
- Українських туристів, які збираються до Єгипту, попереджають про ризики для життя
- Живим коридором, навколішки на Львівщині зустрічали "на щиті" загиблого на Курщині морського піхотинця (ФОТО)
Коментарі