CNN: ООН підозрювала компанію загиблої українки з рейсу 752 у тіньовій торгівлі зброєю

screenshot42
screenshot42

Однією із загиблих пасажирів літака «Boeing», який збила іранська ракета, була Олена Малахова, що очолювала дві компанії, згадані в звіті ООН через ймовірний зв’язок з тіньовою торгівлею зброєю для Лівії. Про це повідомляє «Главком», з посиланням на «CNN».

Відзначається, що 38-річній Малаховій було виділено місце в другому ряду рейсу 752 авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України» з Тегерана до Києва. Жінка була директоркою компанії «SkyAviaTrans», яка базується в Україні, і співвласницею пов’язаної фірми «Volaris Business», зареєстрований офіс якої розташований в Единбурзі (Шотландія).

Олена Малахова була директоркою компанії «SkyAviaTrans».

Компанії рекламують себе як перевізники, які забезпечують транспортування вантажів і пасажирів.

Єдиний вантажний літак підприємств був знищений у результаті атаки безпілотника в Лівії в серпні 2019 року. Літак ІЛ-76, який належав «Volaris» та експлуатувався «SkyAviaTrans», був атакований силами генерала Халіфи Хафтара незабаром після приземлення в Місураті. Екіпаж із восьми осіб встиг евакуюватися.

«SkyAviaTrans» і «Volaris» тоді заявили, що літак доставляв гуманітарну допомогу з Анкари. Проте на пресконференції після інциденту Лівійська національна армія Хафтара заявила, що літак був атакований, оскільки перевозив військову техніку, призначену для визнаного ООН уряду національної згоди в Тріполі.

У своїй останній доповіді про ембарго ООН на постачання зброї до Лівії, опублікованому в грудні, група експертів ООН заявила, що деякі держави-члени, в тому числі Туреччина і ОАЕ, систематично порушували заборону і «регулярно, а іноді нахабно постачали зброю».



У доповіді йдеться, що велика частина зброї була відправлена у вигляді частин для безпілотників, які домінували в бойових діях в останні роки. Частини дронів часто маскували під автомобільні деталі.

Експерти провели розслідування нападу на літак «SkyAviaTrans»/«Volaris». Вони прийшли до висновку, що легке корисне навантаження для такого типу літака і аномалії в його документації означали, що «вантаж був військовим матеріалом великого обсягу і малої маси, наприклад фюзеляж і крила» безпілотних бойових літальних апаратів.

Було також встановлено, що німецька компанія, яка замовляла літаки від імені лівійського уряду, порушила ембарго ООН. Група не звинувачувала «SkyAviaTrans» і «Volaris» у порушенні заборони на постачання озброєння, але зазначила, що у вантажній документації літака чітко вказано, що в його вантажі містяться «Nо DG (небезпечні вантажі), No Ammo, No Weapon».

Експерти заявили, що протоколи «SkyAviaTrans» і «Volaris» для проведення належної перевірки були «абсолютно неадекватні і не відповідали меті».

У звіті ООН прямо не говориться, що Малахова знала, що на літаку її компанії була незаконна зброя. Але в ньому вказується, що «Volaris» взяла на себе відповідальність за митні дозволи і іншу документацію на рейсах, що виконуються «SkyAviatrans», посилаючись на договір між цими організаціями.

Примітно, що контракт було підписано від імені «Volaris» особою з ініціалами «OM».