Експерт оцінив, що буде з паливом взимку та його вартість

Чи вистачає пального в Україні зараз і чи можливий дефіцит або подорожчання взимку?

Фото ілюстративне

В Україні на зимовий період запасів пального на ринку повинно вистачити. Однак ціни можуть бути дещо вищі. Такі прогнози озвучив директор ТОВ «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн у матеріалі «Економічної правди».

Експерт зазначає, що зараз на ринку утворився навіть певний профіцит у зв’язку з динамічним імпортом ресурсу перед нещодавнім поновленням акцизу.

«Маємо не тільки нову диверсифікацію імпорту через західний кордон, але й принципово іншу логістичну структуру. Наприклад, понад 40 % пального надходить у бензовозах, тоді як до війни так майже не возили. Решта йде залізницею через безліч переходів. Саме життя змусило створити таку гнучку та розгалужену систему постачання. Це наша перша велика «енергетична» перемога у цій війні», — зазначив він.

На вартість позитивно вплинули вересневі запаси, однак це триватиме недовго.

Причиною є те, що днями найбільші нафтовидобувні країни світу домовились про скорочення видобутку нафти. Це вплинуло на її вартість: у вересні нафта коштувала 85 доларів за барель, а зараз — 97. Дизпаливо за цей період додало 200 доларів (6 гривень за літр), бензин — лише 80 доларів. Нові партії ДП заходять вже по 50 гривень за літр. З огляду на це, втримати ціни вдасться тільки на бензини.

«Якщо везти в центр або на схід, це вже 53 грн/л. Поки жовтнева ціна міксується з вересневими запасами по 45–46 грн/л, але вічно так не буде. Втримати ціни на колонках з такою собівартістю буде складно (сьогодні це 52-57 грн/л). А от по бензинах — цілком реально. Кому подякувати? Кому й завжди! Західна преса пише, що рішення ОПЕК+ «продавили» сауди з росіянами», — наголосив він.

Наразі йде робота над  достатніми запасами зимового ДП. Трейдери експериментують шляхом додаванням морозостійких присадок. Також тривають перемовини щодо арктичної марки (температура застигання –32 градуси, звичайна марка — до 20 морозу). Пропозиції є, тільки ціни на «арктику» на 150–200 доларів за тонну вищі, ніж на зимову марку.

«Перший та головний висновок — пальне буде. Другий — ціна буде ринкова, спрогнозувати її неможливо, особливо враховуючи виклики часу. Головні з них — ембарго на імпорт російської нафти в Європу з 5 грудня, нафтопродуктів — з 5 лютого. Європейці нервують, бояться, але руки роблять», — резюмував експерт.

Раніше повідомлялося, що на власників дизельних авто взимку можуть очікувати неприємності.

varta1.com.ua: Новини

Ярошенко Олена