Львівське сміття найдорожче?
Виконком Львівської міськради погодив підвищення тарифів на вивезення сміття для населення в два рази: з нинішніх 70 копійок за кожен квадратний метр житлової площі — до 1,4 грн. По-новому, тобто вдвічі дорожче, львів’яни платитимуть уже з 1 вересня.
Тарифів на вивіз сміття зі Львова не переглядали ще із 2014 року, водночас усі добре пам’ятають час, коли сміття з-під наших будинків не вивозили місяць-два, а то й більше. Мешканці ж сумлінно оплачували послугу, якої, на ділі, не отримували. Виникає запитання, де поділися ці сплачені гроші?
Трохи порівняння
Припустімо, що львів’яни вже змирилися з тим, що за вивезення ТПВ доведеться заплатити вдвічі більше. Проте й той тариф, за яким нам пропонували й пропонують вивозити сміття, не зовсім справедливий. Не так давно дещо схожа ситуація (тим, що від 2014 року не переглядали тариф) з підвищенням тарифу на вивезення ТПВ була й у Харкові. 19 липня на засіданні виконавчого комітету Харківської міської ради затвердили новий тариф для великогабаритного сміття, який зріс на 2,76 грн на одну людину за місяць — до 14,45 грн. У цьому й відмінність: харків’яни платять за кожну особу, яка проживає в квартирі, а львів’яни продовжують платити за метри квадратні. Відчуваєте різницю: якщо в Харківській квартирі, що має 50 квадратних метрів, проживає одна особа, то платити за вивезення сміття вона буде 14,45 грн (це вже після підвищення). Натомість, якщо у Львові, теж в аналогічній квартирі, проживає така ж одна особа, то цей пожилець, уже за новими тарифами, платитиме 70 гривень.
Хто ж ініціатор нових цін?
В міськраді відмовились коментувати цю ситуацію, порекомендувавши звернутись до ЛОДА.
Як розповів «Ратуші» директор департаменту розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Львівської ОДА Назарій Романчук, перевізники ще в травні подали звернення до ЛМР про підвищення тарифу, проте у мерії з рішенням чомусь зволікали. За його словами, починаючи із 2014 року Львівська міська рада не переглядала тарифи на вивезення сміття з міста Львова, і перевізники, які працюють у Львові, ще навесні подали свої розрахунки і клопотання щодо коригування тарифу про його збільшення. «Міська рада розглянула запропонований тариф, але вони затягували час з ухваленням і дочекались, поки нам передадуть повноваження, — пояснив Назарій Романчук. Він зазначив, що перевізники вважають тариф економічно необґрунтованим, адже з 2014 року були зовсім інші розцінки на паливо, на зарплату, і відповідно, перевізники працювали собі в збиток, і тому в травні звернулися до міськради, щоб відкоригувати їх. «Коли міська рада нам передала повноваження з вивозу сміття, ми просто формально продублювали те, що подали перевізники ще навесні, і дали міськраді на затвердження», — додав Романчук.
Такий тариф некоректний?
За словами голови фракції УКРОП у Львівській міській раді Ігоря Телішевського, підвищення тарифів — необґрунтоване, і жодних розрахунків депутат не бачив. «Як виявляється, в кожного перевізника своя ціна, і жодного економічно обґрунтованого розрахунку збільшення тарифу у 2,2 раза ми так і не побачили», — наголосив Телішевський. За його словами, підвищувати тариф у той час, коли незрозуміло, куди і хто вивозить ТПВ зі Львова, неприпустимо.
«Окрім того, хто буде компенсувати ті самі незручності для населення, коли львів’яни впродовж року сплачували за вивезення ТПВ, а воно далі місяцями лежало перед будинками та шкодило здоров’ю мешканців», — зазначив Телішевський. Також депутат наголосив, що в багатьох містах люди платять за цю послугу співвідносно до кількості осіб, які проживають, а не так, як у Львові, — за 1 метр квадратний, бо ж не квадратні метри смітять. «Це, беззаперечно, вигідно лише місту, — додав міський обранець.
Своєю чергою, голова фракції ББП у Львівській міськраді Петро Адамик зазначив, що потрібно було збільшувати тарифи вже давно, але питання полягає в тому, на яку суму і чому так різко. «Я надіюсь, що ми нарешті дізнаємось, скільки Львів реально продукує сміття: скільки влітку, а скільки взимку. Це тепер буде облік, бо вже нарешті є ваги. Тоді й побачимо, чи це розглядається як бізнес, чи як собівартість», — пояснив Петро Адамик. За його словами, постає лише питання прозорості нарахування. «З тим у нас є труднощі в місті. Бо навіть депутати не розуміють, яким чином відбуваються нарахування і чому тепер такі коефіцієнти — більше в 2,2 раза, чому, наприклад, не на 30 відсотків».
Також пан Адамик упевнений, що ціни на всі тарифи, які встановлює муніципальна влада, — це лише чистої води політика. «Андрій Іванович у нас є чистим політиком, тому хотів громаді сподобатись. Тепер уже нема як, тому тепер він максимально перекидає відповідальність за це на область. Зрозуміло, що йде інфляція і тарифів не підвищували вже кілька років, а якби раз на півроку ціни зростали на 5-7 відсотків, тоді б ніхто цього так не відчув. Ми це загальмували, а тепер довелося підвищувати більше, ніж удвічі», — наголосив Адамик.
Математика Садового
«Тариф на вивіз сміття у Львові треба було збільшувати лише в тому разі, якби місто мало чіткий план побудови сміттєпереробного заводу. Бо для того, щоб просто вивозити і викидати де-небудь відходи на смітник, того тарифу було достатньо, бо не так суттєво зросли ціни на пальне, — розповів «Ратуші» голова фракції Української галицької партії у Львівській міськраді Тарас Чолій. За його словами, з тих підрахунків, які міська рада завжди робила, — по 500 — 600 тонн, незрозуміло до кінця, яка була вартість вивозу. «Так само, чи достатньо було цього тарифу, ми також не знаємо, оскільки це «математика Садового», і дуже важко зрозуміти насправді, де економіка, а де чиїсь приватні інтереси», — пояснив Чолій.
«На вивіз сміття, я вважаю, поки що не потрібно піднімати тариф, а от на утилізацію — треба було б, якби вона в нас була».
Тарас Чолій також вважає, що несправедливо розраховувати цей тариф у співвідношенні до квадратних метрів. «Тепер постає питання, скільки платитиме за їхніми розрахунками пересічний мешканець Львова. Бо не тільки мешканці смітять: приїжджають туристи, продукують сміття готелі, ресторани, але мешканці платять за все», — додав депутат.
Тетяна ЖИКАЛЯК, Львівська газета «РАТУША»
Фото: Леся Слюсарчук
varta1.com.ua: Новини
Читайте також
В ході реформи МСЕК окрім статусу інвалідності, в Україні запровадять статус працездатності
Мінсоцполітики працює над впровадженням нової системи соціального страхування – “єПотенціал”
Щоб заповнити вакансії в судах, відтепер від кандидатів не вимагатимуть володіти знаннями з усіх сфер права
На думку ВККС, це дозволить збільшити кількість бажаючих стати суддями
В Україні пришвидшують процедури накладення на ухилянтів обмеження у праві керування авто
Прискорюється обмін даними між ТЦК і Нацполіцією
Найкоментованіше
- Українців штрафуватимуть та судитимуть за зберігання дров: детальніше про ухвалений Радою закон
- На Закарпатті СБУ та Нацпол затримали заступника комбрига та керівника РТЦК (ФОТО)
- Автівки виставляли на продаж: БЕБ на Львівщині викрило БФ, який завіз 130 автомобілів під виглядом гуманітарної допомоги (ФОТО)
- У страшній ДТП загинув воїн зі Львівщини
- Живим коридором, навколішки на Львівщині зустрічали "на щиті" загиблого на Курщині морського піхотинця (ФОТО)
Найчитаніше
- Українців штрафуватимуть та судитимуть за зберігання дров: детальніше про ухвалений Радою закон
- На Закарпатті СБУ та Нацпол затримали заступника комбрига та керівника РТЦК (ФОТО)
- На Львівщині водій маршрутки може сісти за грати на 10 років (ФОТО)
- Українських туристів, які збираються до Єгипту, попереджають про ризики для життя
- Живим коридором, навколішки на Львівщині зустрічали "на щиті" загиблого на Курщині морського піхотинця (ФОТО)
Коментарі