Названо найпопулярніші способи обману клієнтів у супермаркеті: як не стати жертвою

Будьте уважні у магазині

Фото ілюстративне

Жертвою обману можна стати навіть у звичайному магазині-супермаркеті, до якого ви звикли ходити за покупками. На жаль серед співробітників існують схеми, як можна заробляти на своїх клієнтах-відвідувачах. Секрети хитрощів розкривається в матеріалі «Варта 1»

Є кілька найпопулярніших способів, які використовують у супермаркеті задля обману своїх клієнтів:

Заробіток на дрібній решті

В разі, якщо сума решти за покупку менше п’ять копійок, магазин може залишити її собі, а якщо понад 5, їх потрібно «вибачити» клієнту, або зарахувати на бонусну картку, якою клієнт скористається, або ж ні.

Наприклад, при ціні у 100,97 грн покупець має сплатити круглу суму, а решту просто «подарувати» маркету.

Це не є випадковістю, адже  у великих мереж спеціально встановлюють ціни такі, щоб отримувати більше прибутку при округленні не на користь покупця. З однієї покупки гроші здаються незначними, проте, якщо зайнятися підрахунком суми на день, місяць, квартал то суми будуть доволі значними.

Порада покупцю: краще розраховуватися за покупки в супермаркеті банківською карткою, тоді розрахунки будуть максимально точними.

Невідповідність ціни на ціннику

Якщо клієнт купує багато товарів, похапцем може не перевірити скільки коштує та чи інша річ або продукт, тим більше звірити кожну позицію в списку з отриманим на касі чеком. А вартість на ціннику і в кінцевому чеку може суттєво відрізнятися.

Такий прийом може бути як навмисною вказівкою керівників торгових мереж, так і в рідкісних випадках «людським фактором» і банальною помилкою персоналу.

За законом, клієнт має повне право оплатити за товар ту ціну, яка була вказана у ціннику на момент здійснення покупки.

Не має значення, що спонукало зміни: забули поміняти на актуальний, закінчилася спецпропозиція цінник не на той товар стоїть  на невідповідній полиці, або що. Якщо ви помітили помилку – на касі вам мають повернути різницю в ціні, яка не відповідає дійсності.

Порада покупцю: завжди перевіряйте вартість товару - по штрих-кодах, які розміщені в торгівельному залі, на касі, ціннику, в чеку. Пам’ятайте свої права та не соромтеся звернути увагу персоналу на невідповідність.

Оплата за пошкоджений товар у приміщенні магазину

З клієнта працівники магазину можуть вимагати оплату за товар, який було знищено/розбито/пошкоджено у залі маркету. Буває дуже незручно, якщо дійсно до збитків призвела ваша необережність, однак за хапатись за гаманець не поспішайте. Магазину спершу треба довести, що ви навмисно зробили шкоджу: спеціально кинули полицю з товаром, розсипали або розбили виставлений товар.

За законом, ризики випадкового знищення та псування товару несуть тільки власники компаній. Клієнт у супермаркеті не є власником товару, поки не оплатить  його вартість на касі. Відповідно, адміністрація магазину, охорона чи касири  не мають жодного права примушувати людину до оплати товару неналежної якості.

Порада покупцю: якщо ви ненароком щось зачепили чи розбили, не поспішайте платити. Ви цього не зобов’язані робити і Закон на вашому боці.

Обман з ваговим товаром

На жаль, «накручені» ваги та обдурювання – це не лише про базари чи недобросовісних торгівців на ринку. Таким способом заробляють на клієнтах і мережеві супермаркети.

Ви навряд чи помітите різницю браку ваги на грамах – від 10  і до 60 грам на кожній покупці, а подекуди навіть, до сотні грамів. Та й переважувати товар після електронної ваги спаде на думку не кожному клієнту. Однак на кожному браку грамів під кінець набігає значна сума в касу магазину.

Супермаркетами навмисне встановлюються в залі  ваги, які показують невідповідні цифри на вазі. Для цього використовують пристрої, які встановлюють під вагу і таким чином «не дають» реальної картини.

Порада покупцю: Не довіряйте вагам, навіть, якщо ви у супермаркеті, а не на ринку. Важливо перевіряти вагу товару. У супермаркеті це можна зробити наступним чином: телефон, ключі або іншу річ, яку ви завжди носите з собою зважте вдома і запам’ятайте, а потім можете цю річ  ставити на вагу в магазинах. Так ви одразу побачите, чесний магазин по відношенню до вас чи ні.

Термін придатності

На жаль, іноді покупець може перевірити все – склад продукту, його назву, відповідність ціні, але забути про головне – термін придатності вжитку.

Це теж популярний спосіб супермаркетів обманути свого клієнта. Часто товар у якого виходить термін придатності ставлять на початок полиці, щоб покупець купив його першим. Якщо не бажаєте купувати товар, термін якого спливає в день придбання або за 1 день до покупки, перевірте і пошукайте в кінці полиці.

Переважна більшість маркетів відсортовує товари за один чи два дні до кінця терміну придатності і продає за зниженими цінами, однак так роблять не всі мережі, а подекуди навпаки самотужки «перемальовують» дату на товарах.

Порада покупцю: завжди перевіряйте термін придатності, дату на упаковці, дивіться, що купуєте. Звертайте увагу, чи не «розмита» дата на товарі.

varta1.com.ua: Новини

Ярошенко Олена