Назву компанії, яка впроваджуватиме «е-квиток» у Львові знатимемо під кінець грудня

Депутат Львівської міськради Валерій Веремчук побував на засіданні робочої групи із впровадження «е-квитка» і поділився із своїми читачами почутим там.

4 листопада 2019 року відбулося засідання робочої групи по впровадженню «е-квитка» у Львові — вона знову відновила свою роботу після майже дворічної перерви. Про це повідомив на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук» лідер депутатської фракції «Народний контроль» в Львівській міській раді Валерій Веремчук.



За словами Валерія Веремчука, під час засідання робочої групи її учасників проінформували про наступне:


  1. У завершальному турі тендеру беруть участь два консорціуми: естонські компанії «Ridango» і «Datel», а також чесько-український із компаній «Mikroelektronika» і «СофтСерв». Обидві мають позитивний досвід у реалізації проектів. Утім є чергова затримка через неточності у документах, які подали претенденти на реалізацію «е-квитка» у Львові. До кінця наступного тижня ці недоліки компанії обіцяють виправити. (Нагадаємо, що тендерні процедури із визначення компанії-підрядчика, яка впроваджуватиме «е-квиток» у Львові почалися навесні 2017 року).

  2. За готовими документами експерти ЕБРР підготують звіт і відправлять у банк для визначення переможця тендеру. Якщо все йтиме по плану, то до Святого Миколая Львів отримає подарунок у вигляді підрядника на впровадження «е-квитка». Підписання договору із консорціумом-переможцем має відбутися до 20 грудня.

  3. Термін реалізації усього проекту — півтора роки. Тому в оптимальному варіанті «е-квиток» в всьому громадському транспорті міста має з’явитися не раніше літа 2021 року.

  4. Місто отримає ліцензію на користування і оновлення програмного забезпечення «е-квитка», яке підготує консорціум-переможець.


За словами Веремчука, перше засідання робочої групи носило в основному ознайомчий характер, Наступне засідання заплановане на 22 листопада. Під час цього засідання планується предметна розмова про можливий тариф на проїзд у громадському транспорті при «е-квитку». Веремчук пише, що депутати хочуть почути, чи дотримується місто плану виконання своїх зобов’язань: формування штату, виділення приміщень та ін., а також що потрібно для того, щоб уникнути чергових зривів графіку. Лідер «Народного контролю» також хоче почути інформацію про наявний рухомий склад електротранспорту та автобусів.

Допис Валерія Веремчука прокоментував його колега по Львівській міській раді — депутат від «Свободи» Андрій Карбовник.

«Дивним чином і збігом обставин одна і та сама особа анонсує і зупиняє «подію століття». Як з’ясувалося сьогодні, після того, як тендерний комітет «Львівавтодору» і консультанти ЄБРР завершили роботу і «випили шампань», майже паралельно розпочинається розслідування по витоку конфеденційної інформації під час проведення міжнародного тендеру, а згодом «розслідувачі», за допомогою журналістів, виходять самі на себе… Далі буде…

P.S. Стільки цікавих подробиць можна дізнатися на робочих групх із вровадження «е-квитка» у Львові», — прокоментував допис Веремчука Андрій Карбовник.


Лідер «Варта1» депутат Львівської міськради Ігор Зінкевич вважає позитивом, що робоча група по «е-квитку» відновила свою роботу.

«Я, чесно, вже змучився вибивати інформацію про впровадження «електронного квитка» з допомогою звернень і запитів. Хоча проект і фінансується за кредитні кошти, кредит Європейський банк реконструкції та розвитку дав під муніципальні гарантії. Основна діяльність «Львівавтодору» — це проведення реконструкцій вулиць та іншої дорожньої інфраструктури, яка апріорі збиткова і фінансується із бюджету міста. Отож, і кредит буде повертатися в тому числі й за бюджетні кошти. Тому всі, хто відповідальний за впровадження «е-квитка», повинні самі звітуватися і перед депутатами, і перед громадою. Ні про які «таємниці» і «конфіденційності» не має бути і мови», — говорить Зінкевич.

«Варта1» попросила прокоментувати впровадження системи «електронний квиток» у відомого транспортного експерта, екс-заступника Міністра інфраструктури України Олександра Кави. Експерт достатньо скептично ставиться до впровадження автоматизованої системи оплати проїзду — він каже що тільки її впровадження не забезпечить різкого підвищення якості транспортних послуг.

«Для пасажирів, передусім, важливо мати достатню кількість транспорту на маршрутах, невеликі інтервали руху, чітке дотримання розкладу і зручну маршрутну мережу із транспортно-пересадочними вузлами між маршрутами і різними видами транспорту.

Давайте будемо чесними: нічого і з цього «електронний квиток» не дає. Питання справляння оплати за проїзд, насправді, не є питанням найпершої важливості. Для Львова важливіше підняти якість інфраструктури громадського транспорту», — заявив Олександр Кава. Спираючись на досвід Києва, Кава зазначає: успішність проекту «е-квиток» у Львові буде залежати від того, наскільки якісно написано технічне завдання та нормативно-правові документи, які регулюватимуть роботу системи. Експерт вважає, що ситуація у Києві показує, що через те, що із самого початку не були передбачені всі технічні і юридичні моменти, старт системи «електронний квиток» постійно відкладається. І є все більші підозри, що замість покращення транспортних послуг чиновники хочуть «освоїти» якомога більше коштів.


«Хочу звернути Вашу увагу на такий факт — у Женеві, яка є геть не найбіднішим містом Європи, досі немає системи «е-квиток». Діє модель із паперовими квитками і абонементами. І при цьому громадський транспорт працює на високому рівні. У той самий час, у наших північних сусідів у багатьох містах автоматизована система оплати проїзду діє, але якість транспорту незадовільна.

Людям потрібно нарешті зрозуміти — нічого принципово із впровадженням «е-квитка» не зміниться: хто сумлінно оплачував за проїзд, той і продовжить оплачувати. Хто не платив — платити не буде. Так, є моменти із зменшенням витрат на облік готівки, на інкасацію, але хто сказав, що вартість обслуговування валідаторів та іншого обладнання «е-квитка» буде меншою?» — говорить Олександр Кава. Він зауважує, що у системи «електронний квиток» є тільки один великий позитив — це точний підрахунок пасажирів-пільговиків, яким надано право безкоштовного проїзду. Але залишається питання, чи місто насправді зможе компенсувати із бюджету ту вартість поїздок, яку насправді здійснюють пільговики.

Автор – Антон Лягушкін
Автор фото – Валерій Веремчук

varta1.com.ua: Новини

Коментарі

Читайте також