Поняття «нельотної» погоди, або за яких умов авіалайнери можуть здійснювати посадку та зліт (фото)
«Пані та панове, на жаль, через складні погодні умови, рейс переноситься на невизначений термін» — факт неприємний, але звісно може трапитись з кожним пасажиром.
Сьогодні ми розкажемо за яких умов авіалайнер може здійснювати посадку та зліт, а також, які чинники впливають на це!
Перше розберемось з поняттям, що таке «нельотна погода». Під цим терміном мається на увазі декілька факторів:
- Метео умови;
- Підготовка льотного екіпажу;
- Технічне оснащення авіалайнера;
- Технічне оснащення аеропорту.
Погодні умови вкрай важливий факт при заході літака на посадку чи на зліт. Проте не менш важливим фактом є і сама дальність польоту.
Пілоти завжди перевіряють не лише фактичну погоду на аеродромі, але і прогноз на посадку на момент прибуття літака в аеропорт.
Вкрай важливим є комплексний аналіз погодних умов не тільки на аеродромі місця призначення, але й на найближчих запасних аеродромах. Адже іноді буває таке, що значне погіршення погодних умов може виникнути за декілька годин після злету і літаку доводиться летіти на запасний аеродром навіть не долетівши до місця призначення.
Тож не варто дивуватися, якщо ваш літак не вилітає через погодні умови, а ви, перевіряючи у власному телефоні фактичні метео умови, бачите цілком прийнятну погоду. За декілька годин все може змінитися.
Яка інформація погоди важлива для пілотів?
Для пасажирів розуміння «несприятлива погода» передбачає грозу, дощ, сильний вітер.
Для пілотів ключовими факторами погоди є:
- Вітер.
- Видимість.
- Стан злітно-посадкової смуги.
Вітер
Як правило авіалайнери злітають та сідають проти вітру. Чому? Це дозволяє в рази зменшити дистанцію пробігу чи навпаки розбігу літака по злітно-посадковій смузі завдяки супротиву вітру. Також дозволяє здійснити швидший зліт або навпаки швидше зниження швидкості лайнера під час посадки.
Проте ключовим чинником для дій може стати боковий вітер! Складність посадки за таких умов полягає в тому, що перед самою смугою потрібно різко розвернути літак і направити чітко по злітно-посадковій смузі, що є не найлегшою задачею.
Видимість
Не менш важливим фактом є видимість злітно-посадкової смуги. На саму видимість впливають багато різних погодних чинників зокрема: туман, сніг, дощ, димка.
Також важливим фактором є висота прийняття рішення.
Це висота на якій пілот повинен виконати вихід на друге коло, якщо не встановлено візуального контакту зі смугою чи вогнями підходу. Ця висота залежить від навігаційного обладнання, що встановлено на аеродромі та забезпечує захід на посадку. Чим менша видимість, тим точніше повинно бути це обладнання. В залежності від категорії обладнання аеродрому визначаються мінімальні критерії видимості та висота прийняття рішення.
Злітно-посадкова смуга
Один з найважливіших етапів посадки у складних метео умовах є не лише стан самої смуги, а й дія погодних умов, зокрема сильний снігопад чи обледеніння, яке може звести до нуля всю роботу аеродромних служб.
Професійна підготовка пілотів
Крайнє рішення щодо вильоту чи посадки приймає безпосередньо командир повітряного судна, який і несе повну відповідальність за рейс. Велика увага зосереджена на підготовці пілотів (особового складу).
Наприклад, якщо літак прямує у пункт призначення, де погодні умови складні (наприклад сильний туман та низька видимість), то в обов’язковому порядку двоє пілотів повинні мати певну категорію, яка відповідає за те, що посадка буде на 100 % безпечною. Якщо один з пілотів має категорію, а другий ні, то літак немає права здійснювати посадку.
Технічне оснащення авіалайнера
Оснащення повітряного судна — це прилади та дані за яких, можлива безпечна експлуатація літального апарату.
Наприклад, якщо аеропорт має найсучаснішу систему навігації, і може приймати рейс (в умовах того ж таки туману), а літак на борту якого немає достатніх засобів навігації для посадки в складних метео умовах, то в таких випадках рейс не може бути виконаний, так як безпечна посадка не гарантована!
Технічне оснащення аеропорту
Тут головним пріоритетом береться світло-технічне та радіо-навігаційне обладнання, стан злітно-посадкової смуги та не менш важлива локація у якій знаходиться аеропорт.
Існує значна кількість аеродромів/аеропортів оснащених за останнім словом техніки, які мають змогу приймати авіалайнери в умовах практично нульової видимості. А є аеропорти, де мінімальна видимість має складати не менше ніж 600 метрів.
При цьому, якщо літак оснащений новітньою навігаційною системою, а видимість не є достатньою, то рейси в даний аеропорт здійснюватися не будуть.
Автор: Юрій Танчин; Фото: Василь Садовий, Юрій Танчин.
©Даний матеріал є виключно авторським. Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.
varta1.com.ua: Новини
3 листопада в Україні прийде різке та суттєве похолодання (КАРТА)
В деяких регіонах прогнозують заморозки
На Закарпатті в оздоровчому комплексі втопився 4-річний хлопчик
Нещасний випадок
Керівники обласних прокуратур масово звільняються з посад
6 обласних керівників
Найкоментованіше
- У львівському тролейбусі стався конфлікт (ВІДЕО)
- Ексфутболіста збірної України "бусифікував" ТЦК
- У ТЦК уточнили, хто з мобілізованих потрапляє у штурмові підрозділи
- Шмигаль зробив важливу заяву щодо заморожування війни на лінії фронту
- Відійшов у вічність воїн з Львівщини, який з перших днів великої війни пішов добровольцем на фронт
Найчитаніше
- Підтверджено загибель 24-річного Героя зі Львівщини
- "Львівобленерго" опублікувало графік відключень світла на суботу, 14 грудня
- Останній бій прийняв на Курщині: стало відомо про загибель Героя з Львівщини Володимира Таратули
- У Львові трамвай переїхав людину
- Одна з ракет на Львівщині влучила, але не здетонувала, - ОВА
Коментарі