У громадському транспорті Львова підняли вартість проїзду

Скільки доведеться платити

У п’ятницю, 8 грудня, виконавчий комітет Львівської міськради встановив нові тарифи на проїзд в усьому громадському транспорті. Подорожчання львів’янам слід чекати уже найближчим часом. Про це з посиланням на рішення виконкому пише Львівський портал

Уже 11 грудня вартість проїзду в автобусах й електротранспорті становитиме:

  • 13 грн – при оплаті транспортною карткою ЛеоКарт (6,5 грн – для студентів із карткою ЛеоКарт),

  • 15 грн – при оплаті банківською картою чи пристроєм з NFC (зараз – 8,5 грн або 10 грн із пересадкою, лише в електротранспорті);

  • 20 грн – при оплаті готівкою у водія (зараз – 15 грн).

Подорожчання першочергово охопить саме електротранспорт. У мерії раніше пояснювали, що востаннє тарифи на проїзд у  Львові піднімали у 2021 році, і за цей час удвічі зросла вартість електроенергії та матеріали для обслуговування колії, мережі й рухомого складу.

Виконком уже передбачив, що з 1 червня 2024 року за проїзд готівкою доведеться платити вже 25 грн.

Говорячи про вартість проїзду при оплаті готівкою, керівник департаменту міської мобільності Олег Забарило пояснював, що вищу ціну закладають спеціально, аби пасажири переходили на онлайн-оплату.

«Щодня продаємо від 1500 до 2000 транспортних карток ЛеоКарт, будемо нарощувати ці темпи продажу, аби максимально перейти на безготівкову оплату проїзду у громадському транспорті», – сказав посадовець на засіданні виконкому.

Вартість перевезення одного місця багажу з 11 грудня складатиме 13 грн (з карткою ЛеоКарт), 15 грн (банківська картка чи пристрій з NFC) і 20 грн (при оплаті готівкою у водія, а з 1 червня 2024 року – 25 грн).

Штраф за безквитковий/незавалідований проїзд складатиме 300 грн.

Крім того, окремим рішенням виконком також визначив нову вартість місячних абонементів (карток) в електротранспорті:

  • для підприємств, установ та організацій Львівської міської територіальної громади – 500 грн;

  • загальний місячний абонемент – 430 грн (було 230 грн), електронний – 420 грн;

  • студентський – 215 грн (було 115 грн), електронний – 210 грн.

Нагадаємо, з 11 грудня у всьому громадському транспорті Львова має з’явитись безготівкова оплата проїзду. Втім це не повноцінне введення електронного квитка, а лише черговий етап його запровадження.

Розрахуватись пасажир зможе як через Приват24, пристрій NFC, картку ЛеоКарт (е-квиток, рахунок якого треба поповнювати). Також наразі збережеться й готівка.

Електронний квиток у громадському транспорті Львова не можуть впровадити вже 12 років поспіль.

Наприкінці 2019 року у тендері ЄБРР на розробку сервісу е-квитка у Львові переміг консорціум компаній Mikroelektronika (Чехія) та SoftServe (львівська ІТ-компанія). За це фірми отримають майже за 11,6 млн євро.

Львівський електронний квиток має назву «Леокарт» і він зупинився на початку 2022 року, коли пільгові картки частково запрацювали для пільговиків. Хоча в мерії спочатку обіцяли, що вся система запрацює восени 2021 року, згодом ця дата вкотре змістилась на січень 2022-го.

Навесні 2023-го депутати Львівської міськради вже питали в мера Андрія Садового, коли ж чекати електронного квитка, терміни запуску якого щоразу відкладаються. На це він відповів, що теж «переживає» за електронний квиток, запевнив, що це станеться «скоро» і зацитував слова з пісні про Ісуса Христа.

Згодом Андрій Садовий пояснив, що повноцінного е-квитка у Львові немає через низку причин, в тому числі й технічних. Тому він запевнив, що електронний квиток має запрацювати до кінця 2023 року.

Зі свого боку у міськраді Львова казали, що процес гальмує чеська Mikroelektronika, працівники якої виїхали з України через повномасштабну війну, а також львівська ІТ-компанія «Аствел Софт», що забезпечує взаємодію усіх учасників процесу.

Читайте також: у Львові на трьох міських маршрутах проїзд можна оплатити безготівково

Тим часом чеський підрядник стверджував, що свою роботу завершить до липня 2023 року, а «Аствел Софт» навпаки звинувачував у саботажі мерію, зокрема ЛКП «Львівавтодор».

 

varta1.com.ua: Новини

Коментарі

Читайте також