У Міністерстві освіти повідомили долю заочної форми навчання в Україні

Через пандемію заочна та дистанційна освіта стала кращою

ФОТО: ілюстративне

Заочну форму навчання залишають. Проте, як він зазначив, будуть відбуватися зміни, які покращать її якість. Зокрема, за словами посадовця, в цьому допоміг ковід. Про це розповів заступник міністра освіти та науки України Михайло Винницький в ефірі Українського радіо.

За його словами, для трансформації залучать технологічні можливості, які забезпечують дистанційне навчання.

«Ми зараз будемо пропонувати деякі зміни, для того, щоб покращити якість заочного навчання, щоб використовувати технологічні можливості, які забезпечені зараз у дистанційному навчанні. Як не дивно, ковід нам допоміг, тому що розвинулось дещо дистанційне навчання і його інфраструктура. І ми можемо ці здобутки технологічні, які пройшли за останні два-три роки, використати для того, аби зробити заочку більш якісною, ніж вона була дотепер», – сказав заступник міністра освіти.

Посадовець заявив, що у МОН хотіли скасувати заочну освіту, адже вважали, що простіше замінити її дистанційною і вже цю форму вдосконалити. Однак чиновники порадились, отримали певний фідбек від багатьох ректорів, депутатів, громадськості і вирішили залишити заочний формат навчання.

«Ухвалили рішення не скасовувати, а вдосконалювати заочне навчання. Сьогодні ця форма дуже популярна: є 290 тисяч студентів на різних програмах,» - уточнив заступник Лісового.

І додав, що все ж заочна форма не відзначається високою якістю.

«Найчастіше, на жаль, це про отримання диплома, а не про здобуття компетентностей, знань чи вмінь», - вважає Винницький.

Він також розповів, що, аби змінити таку ситуацію, МОН розробляє низку рішень. Зокрема, хочуть збільшити кількість віртуальних контактних годин викладачів зі студентами, а також запровадити проміжні перевірки знань для студентів, а не залишати все на сесію.

За останні три роки, через пандемію та повномасштабну війну, заочна та дистанційна освіта стала кращою. Саме тому було вирішено цей досвід використати для покращення якості заочної освіти та поширити його на різні університети.

Дистанційна форма буде й надалі розвиватися. Те, що вже зараз вона стала фактично повсюдною, свідчить про великий інтерес до її вдосконалення через створення повністю віртуальних університетів, – уточнив посадовець.

І додав, що такі заклади вже існують у Європі. Першопроходець – Відкритий університет у Великій Британії.

Читайте також: в Україні скоротять кількість університетів

Заступник очільника МОН також заявив, що дистанційний формат освіти дає можливість варіювати між синхронними і асинхронними заняттями, коли викладач має можливість обрати оптимальний спосіб подачі різної інформації та перевірки знань, а студент може відчути переваги самостійного менеджменту свого навчання.

varta1.com.ua: Новини

Ілона Мартинюк

Читайте також