У "Дію" почали приходити запити: львів’янка розповіла історію, як стала жертвою шахрайської схеми

articles-Мошенники в интернете
articles-Мошенники в интернете

Львів’янка стала жертвою шахраїв, які оформили кредити на її ім’я в різних компаніях. перед цим у  неї деактивували телефон. Свою історію «Варта1» розповіла Ірина Ілик.


Почалося все з того, що 6 січня телефон жінки деактивували, одразу після цього в «Дію» почали приходити запити від УКБІ (Українське бюро кредитних історій) про її кредитну історію.




«О 14:08 год мій номер телефону був мною відновлений у відділені Київстар та прив’язаний до мого паспорту. Після віднови номеру мені прийшло повідомлення від »Манівео«, я перетелефонували туди і мені підтвердили, що на має ім’я відкрито кредит на суму 1500 грн. Я одразу поїхала у відділення поліції  на Романовича, 18», — повідомила Ірина.



З правоохоронцями жінка почала оформляти заяву. У відділку їй також порадили зателефонувати до кіберполіції.




«Під час оформлення заяви я зателефонувала у »Манівео« щоб уточнити певні деталі, сума мого кредита становила вже 6200 гривень. Саме ця сума була зафіксована в заяві. Наступного дня мені в »Дію« прийшли повідомлення про те, що ще в кількох «підприємствах» на моє ім’я був оформлений кредит. Я почала телефонувати у »Бистрозайм« та »Форза« для уточнення деталей, але оскільки це був період свят, я не мала змоги поспілкуватися з оператором», — додає постраждала.



Коли нарешті вдалося зв’язатися з компаніями, жінці підтвердили активні кредити на її ім’я. На запит того, що це  шахрайські дії, людині порадили звернутися у поліцію.




«Я звернулася в УКБІ з запитом про те, що були вчинені шахрайські дії та попросила деактивувати можливості надання інформації для кредиторів, також було встановлено »Статус Контроль« та опція »Фріз« (ця опція повідомляє усіх хто дає запит на мою кредитну історію про те, що я не бажаю отримувати кредити).  Паралельно я зателефонувала у Київстар, де мені повідомили про те, що 06/01/22 о 11:57 год надійшло звернення про відновлення сім карти згідно всіх правил компанії, по телефону», — додає жінка.



Звідки локаційно надійшов дзвінок жінці не повідомили, оскільки такої інформації надати в компанії не можуть, і також  порадили звернутись у поліцію.




«Паралельно я таки зателефонувала у кіберполіцію, де мені рекомендували звернутися у відділення поліції міста Львова, бо саме туди буде направлене моє звернення.  Крім того, компанія »Манівео« повідомила номер телефону з якого поступило звернення, а також кілька цифр з карти на яку були перераховані кошти (у мене немає такого рахунку, але він оформлений на моє ім’я, банк не відомий). Крім цього подавався запит на збільшення кредитного ліміту у Монобанку», — продовжує пані Ірина.



Як стверджує жінка, зараз по факту сума її кредиту за той час у Манівео становила вже 11 200 гривень.


«Станом на зараз хтось від мого імені набрав солідну суму по усіх можливих «підприємствах», я взагалі не розумію як так можна, але того я вже мабуть ніколи не дізнаюсь. Тому, будьте обачні, прив’язуйте свій телефон до паспорту! І Хз що ще можна порадити, якщо хтось колись з таким мав справу, поділіться досвідом. Можливо хтось знає адвоката з таких питань, буду безмежно вдячна будь якій допомозі або консультації з цього питання!» — резюмує жінка.





У пресслужбі оператора «Київстар» повідомили:




«Київстар дуже стурбований цим випадком мобільного шахрайства. Зловмисник, який звернувся до магазину компанії за послугою заміни анонімної sim-картки, надав спеціалісту детальну інформацію по користуванню номером телефону, як того вимагають чинні процедури компанії. Тому в співробітника, який здійснив заміну sim-картки (переведення номеру телефону на нову sim-карту) не було підстав відмовити у наданні послуги і заміна була виконана у відповідності до чинного законодавства та внутрішніх процедур. Ми сподіваємось, що органи охорони правопорядку розслідують цей випадок і готові, у рамках чинного законодавства, надавати їм для цього необхідну інформацію і технічну підтримку. Звертаємо увагу абонентів, які користуються мобільним зв’язком анонімно (знеособлено), що вони можуть пройти процедуру ідентифікації і зареєструвати номери телефонів, якими користуються, на свої паспортні дані. Або перейти на обслуговування за договором. Це можна зробити у будь-якому магазині Київстару. Реєстрація анонімних номерів телефонів на персональні дані убезпечить абонентів від шахрайських замін sim-карток і фінансових втрат через дії шахраїв. Також просимо абонентів не повідомляти свої абонентські та персональні дані, а також ОТР-паролі для входу в додаток «Мій Київстар» будь-кому, хто може звертатися за такою інформацією, щоб мінімізувати ризики незаконного заволодіння sim-картками.»



varta1.com.ua: Новини