У Львові на площі Франка хочуть реорганізувати рух транспорту: які ідеї

Опубліковано 2 Квітня 2019 о 09:45

У Львові, на площі Франка, хочуть реорганізувати рух транспорту. “Львівавтодор” запропонував 4 варіанти змін, які можуть запровадити після реконструкції площці.

Площа Франка — одна з найважливіших історичних площ Львова, що має як значне транспортне значення, так і визначний архітектурний ансамбль, зазаначають у “Львівавтодорі”.

З плином часу потреби міста щодо використання простору змінюються і в існуючому стані площа стала далекою від необхідної функційності:
— площа є практично постійно наповнена транспортом і відповідним дискомфортом, острівець як громадський простір деградує: заростає кіосками та стає місцем проведення часу для маргіналізованих груп;
— безпека руху є важливим викликом для площі. Ситуація коли на великій швидкості авто в’їхало в зупинку має бути фізично неможливою з точки зору інфраструктури;
— площа має погану пішохідну доступність та прохідність, що сприяє перебіганню в недозволених місцях та деградації острівка, адже його єдиними цільовими користувачами є люди, що чекають на зупинці. Бракує пішохідних переходів на ключових напрямках;
— громадський транспорт блокують приватні авто;
— площа не є зручною як пересадковий вузол, складна і нелогічна пересадка між зупинками на площі та зупинками біля Стрийського ринку;
— хаотичне паркування та доставка товарів ускладнює рух пішоходів та транспорту;
— архітектурна привабливість площі не проглядається через кіоски та паркування.

“Команда ЛКП “Львівавтодор”, з залученням зовнішніх експертів, напрацювали ряд варіантів вирішення нового планування площі, чотири з яких ми презентуємо в цих матеріалів. Під час планування автори пропозицій мали на меті врахувати потреби площі як пересадкового вузла, як громадського простору для жителів сусідніх вулиць та студентів навколишніх закладів, важливої транспортної розв’язки, та як частини траси ралі “Львівський трикутник”.

Варіант № 1: круговий рух

Варіант передбачає організацію кругового руху для автотранспорту навколо пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в напрямку до центру з вул. Вітовського та в напрямку Вітовського від вул. Стрийської, а також в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку. Разом з цим, варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (біля будинку № 78) та острівної зупинки на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка).
Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі за рахунок розширення центрального трикутника, влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.

Варіант № 2:  “Три сторони трикутника” 

Варіант передбачає організацію руху автотранспорту по всіх сторонах трикутника пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру та до вул. Вітовського, а також в одному напрямку від вул. Вітовського. Приватний транспорт рухається по найпрямішій траєкторії з Вітовського в центр і зворотно. Рух від Стрийського ринку в сторону Вітовського переноситься на Зарицьких. Також варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (перед будинком № 78), з яких одна «віденська» (в напрямку Стрийської) та двох острівних зупинок, з яких одна на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка), інша — на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру.
Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі за рахунок влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.

Варіант № 3: “Т-подібне перехрестя”

Варіант передбачає радикальну перебудову площі Франка з облаштуванням Т-подібного перехрестя та значне розширення громадських просторів вздовж фасадів замість існуючого острівця. Передбачено розділення трамвайних колій за напрямками руху на під’їздах до перехрестя, для унеможливлення блокування трамваїв автотранспортом. Зупинки влаштовуються за перехрестям, при цьому в напрямку Сихова влаштовано “кишеню” (щоб під час зупинки трамвая мати змогу назбирати автомобілі в чергу на перехрестя зі Стрийською). В інших напрямках — зупинка в смузі руху, при цьому в напрямку Вітовського можна продовжувати виділену смугу, яка є на Франка, а авта з центру та від Стрийського ринку на Вітовського спрямовувати через Зарицьких – Волощака. Передбачено закриття для проїзду вул. Менделеєва, яка стає житловою тупиковою вулицею, а заїзд на неї виконується через вул. Кирила і Мефодія. Світлофор на перехресті Франка — Вітовського синхронізується з перехрестям Франка–Стрийська.

Варіант № 4: “Повне трамвайне кільце”

Варіант із облаштуванням повного трамвайного кільця передбачає створення на площі Франка великого пересадового вузла між різними напрямками громадського транспорту з можливістю розвороту трамваїв у всіх напрямках при потребі. Також одна з ідей цього варіанту, яка може бути використаною і у інших — організація спільної для трамваїв, тролейбусів та автобусів виділеної смуги на вул. Франка від центру.

 

 

СТЕЖТЕ ЗА ОПЕРАТИВНИМИ НОВИНАМИ У TELEGRAM ТА INSTAGRAM