Від посадки до злету: що відбувається з авіалайнером під час підготовки до рейсу

DSC_0233_02
DSC_0233_02

Після проходження всіх процедур контролю в аеропорті, кожен пасажир потрапляє в так звану «стерильну зону», де очікує свого рейсу.


Напевне неодноразово могли спостерігати за тим, як батьки показували своїм дітям авіалайнери, які сідали та злітали, поки вони чекали своєї черги на посадку у літак. Але що відбувається після приземлення та до моменту зльоту?


Сьогодні ми розкажемо, які основні процедури повинна виконати наземна команда, щоб зустріти борт та підготувати його до наступного вильоту!


Обслуговуванням авіалайнера займається ціла команда, де спеціалізація поділена на різні служби з різними завданнями, що вкрай важливі для безпеки польотів.


До складу входять: техніки, представники служби перевезень, представник авіакомпанії, супервайзер, прикордонна служба, кінологічна служба, служба авіаційної безпеки, вантажники багажу, паливозаправники, асенізатори, заправники води.


Після успішного приземлення в аеропорту, на літак очікує машина супроводу або іншими словами “Follow me car”.




[caption id=«attachment_252386» align=«aligncenter» width=«589»] “Follow me car”[/caption]

Дана машинка очікує борт на руліжній доріжці та допомагає пілотам у супроводі літака до його місця стоянки.




[caption id=«attachment_252409» align=«aligncenter» width=«579»] Grоund Power Unit, або генератор[/caption]

Коли літак зупинився, включається в дію команда техніків, яка після виключення двигунів повинна зафіксувати колодками шасі та розставити конуси вздовж борту та підключити генератор (Ground Power Unit), який застосовується для того, щоб не використовувати зайве паливо на роботу генератора, який знаходиться на борту літака.



Опісля проводиться візуальний огляд важливих агрегатів лайнера, для перевірки технічного стану після виконання кожного рейсу.


Важливу роль в організації роботи по обслуговуванню всього рейсу займає представник компанії. Представник організовує роботу і по обслуговуванню літака. Якщо потрібна допомога, він надає всю необхідну інформацію чи викликає певні служби або якщо потрібен якийсь додатковий сервіс, то на запит екіпажу, представник замовляє це.


Наприклад, амбуліфт для пасажирів, що не можуть пересуватися самостійно, та потребують допомоги. Знову ж таки, якщо потрібна проти кругова обробка, то екіпаж просить представника, а він вже замовляє цю послугу. Також представник приносить всі документи на борт: loadsheet (завантажувальна відомість), пасажирські декларації і т.п.



Під час того, як пасажири починають виходити з літака, технік відкриває багажний відсік, а бригада вантажників розпочинає вивантаження багажу на спеціальні возики, якими його доставляють до терміналу.




[caption id=«attachment_252398» align=«aligncenter» width=«581»] Багаж пасажирів[/caption]

Клінінг (чистка) салону літака відбувається після того, як всі пасажири вийдуть. Спочатку екіпаж перевіряє літак на наявність забутих речей, та, якщо такі є, складається акт про забуті речі пасажирів, де вказується на якому місці була знайдена річ. Після цього речі передаються у службу «Lost and found» («Загублено-знайдено»), де можна забрати забуту річ.


Далі салон літака оглядає прикордонна служба (разом зі службовими собаками), і тільки після даної процедури допускається на борт служба клінінгу.




[caption id=«attachment_252399» align=«aligncenter» width=«527»] Працівники клінінгової служби[/caption]

Коли крайній пасажир виходить з літака, розпочинається етап заправки.


До літака підганяють заправну машину (Airport Fuel) та під’єднують шланг для подачі палива.




[caption id=«attachment_252391» align=«aligncenter» width=«617»] Паливозаправна машина[/caption]

Кожна авіакомпанія має службу планування польотів, яка, в залежності від дальності рейсу, повітряної обстановки та погодних умов вираховує необхідну кількість палива для конкретного рейсу та надає цю інформацію пілотам.


Після детального аналізу розрахунку, командир повітряного судна приймає рішення щодо заправки.


Заправка може здійснюватися як техніком, що обслуговує літак, так і командиром. Задля того, аби мінімізувати будь-які можливі похибки, після заправки завжди звіряються паливна декларація, розрахункова заправка та фактична кількість палива на борту.


Завантаження на борт їжі залежить від рейсу та авіакомпанії, яка і надає таку послугу. Якщо ж харчування є, то його беруть з розрахунку на два рейси (туди і назад).


Також перед рейсом відбувається подача питної води через спеціальну машину.


Опісля цього привозять багаж пасажирів, які відлітають.




[caption id=«attachment_252388» align=«aligncenter» width=«592»] Завантаження багажу[/caption]

Завантаження багажу може відбуватися у два способи. На далекомагістральних літаках багаж поміщають у спеціальні контейнери, які потім за допомогою техніки вантажать на літак. На менших же літаках багаж вантажать по спеціальній стрічці.


Після перевірки посадкових талонів фахівцями з обслуговування пасажирів, пасажири заходять безпосередньо до літака по телетрапу або пішки до перону, де на них очікує автобус, який і привезе їх до стоянки літака.




[caption id=«attachment_252406» align=«aligncenter» width=«646»] Телетрап, через який пасажири заходять до салону літака[/caption]

Коли літак повністю готовий до вильоту, а саме: заправлений, пасажири на борту, всі документи перевірені та отримано дозвіл на політ від диспетчерської служби розпочинається «пушбек».




[caption id=«attachment_252402» align=«aligncenter» width=«601»] Підготовка до «пушбеку»[/caption]

До літака подається спеціальна машина, яка припіднімає передню стійку літака та «виштовхує» його хвостом вперед зі стоянки.




[caption id=«attachment_252400» align=«aligncenter» width=«569»] Машина «пушбеку»[/caption]

На вигляд не дуже велика, але досить потужна, ця машина може зрушити з місця навіть такого велетня як Airbus A380! Якщо ж борт стоїть на стоянці не біля телетрапу, то літак може самостійно виконати вирулювання.


Після буксирування літака на магістральну доріжку, екіпаж виконує необхідні процедури після запуску двигунів та читає карти перевірок.


У той же час, технік очікує в стороні команду про готовність до рулювання.


Мабуть багато хто бачив, як перед початком руху літака технік махає екіпажу рукою, тримаючи в ній пін (прилад, який унеможливлює складання стійок шасі).


Цікаво те, що це не лише побажання приємного польоту. Тримаючи пін в руці, він показує, що його не забули в стійці літака після буксирування.


Адже, якщо забути пін, то екіпаж не зможе повертати передню стійку, відповідно не зможе здійснювати маневри по перону.


Авіадиспетчер дозволяє кермування по перону і літак розпочинає рух до злітно-посадкової смуги, щоб злетіти і вже за декілька годин здійснити посадку та доставити пасажирів в пункт призначення!




Автор: Юрій Танчин; Фото: Василь Садовий, Юрій Танчин. 

©Даний матеріал є виключно авторським. Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

varta1.com.ua: Новини