Засновник Варти 1 Ігор Зінкевич розповів про власну концепцію інноваційного перетворення Львова у безпечне та комфортне місто

Ігор Зінкевич — людина з активною життєвою позицією, відомий громадський активіст, депутат Львівської міської ради, співзасновник ресурсу «Варта» та «Варта1». Має вищу освіту. Одружений. Співзасновник Західної федерації автоспорту. Хобі — добровільне патрулювання вулиць задля безпеки містян та безпечні автомобільні перегони. Має власну концепцію інноваційного перетворення Львова у безпечне та комфортне місто. Є самовисуванцем в окрузі №116. Про особисті напрацювання та погляди з Ігором Зінкевичом поспілкувалися журналісти “Акценти плюс”

«Я робитиму все, що від мене залежить, для того, щоб світ став кращим»

— Ігорю, яким є Ваше життєве кредо?

— «Я є таким, яким я є! Але я робитиму все, що від мене залежить, для того, щоб світ став
кращим» — саме ця фраза супроводжує мене у житті.

— Знаємо, Вас хвилюють питання покращення інфраструктури у Львові. Якими є основні пріоритети цієї ділянки роботи.

— Як громадський активіст та депутат ЛМР намагаюся покращити передусім інфраструктуру Львова. Адже попри те, що перепис населення давно не проводили, зрозуміло, що за останні роки кількість жителів у Львові значно зросла, як і збільшилася кількість забудов, — тому існуюча інфраструктура потерпає, людям стало некомфортно жити у Львові. Потерпає і недосконала каналізаційна система, особливо під час дощу. Тішуся, що для вирішення цієї проблеми місто днями прийняло рішення, що можна направити дощові стоки, обладнавши у місті додаткові водойми, зокрема у районі проспекту Чорновола. Часто такі ідеї народжуються спільно — їх підказують люди у соціальних мережах.

«Я знаю, як покращити інфраструктуру Львова! Вірю, що саме за електротранспортом — майбутнє, тому бачу великі перспективи його розвитку у Львові! Хочу зробити місто Лева безпечним, екологічно чистим і зменшити шкідливі викиди у повітря! Знаю, як можна зробити смарт-район та смарт-місто! Бо лише безпечне місто може стати успішним та комфортним для всіх! Для цього потрібно змінювати систему, налагодити взаємодію, прийняти необхідні закони!»

А ще я не вірю у перспективність паливних авто. І при цьому розумію, що моя позиція незручна для автоперевізників. Бо не підтримую нинішньої концепції міста щодо закупівлі автобусів. Я — прихильник екологічної, розробленої ще у 80-х роках, тролейбусно-трамвайної концепції Львова. Адже запуск нових тролейбусів, новітніх бездротових, економічно є значно вигіднішим, аніж прокладання нових рейок та запуск нових трамвайних ліній. Втім, навіть тут існують законодавчі проблеми. На зміну нормативам ДСТУ прийшли ДБНи, які чимало речей не враховують. Як доказ — нещодавня сумнозвісна історія придбання Львовом німецьких трамваї та їх невідповідність висоті платформ. Тож мені довелося звертатися до міністра інфраструктури Володимира Омеляна, який таки дослухався до моїх зауважень щодо норм окремих ДБНів, і зараз будуть внесені ініційовані нами зміни.

— Яким, на Вашу думку, має бути громадський транспорт?

— Передусім громадський транспорт має бути максимально відгороджений від загального, мають бути нові транспортні розв’язки та обладнані кінцеві станції. Транспорт має бути максимально зручним та комфортним для всіх і чітко функціонувати згідно з графіком, як це є в Європі. Знаю, як можна ефективно контролювати міську інфраструктуру з допомогою електроніки! Тому я впродовж трьох років і надсилаю різні запити, ініціюю зміни. Тепер піднімаємо перед Міністерством інфраструктури питання забезпечення Львова електробасом (електричкою) — це дозволить розвантажити вулиці міста та за 15–20 хвилин добратися з одного кінця Львова в інший. Кожен такий бас має 350 посадкових місць, і рейки вже є, а де нема, то можна облаштувати. Закупити недорого ці електробаси можна в Європі — ті, які вже були у використанні, розробити їх маршрут та узгодити його з існуючим. Але для цього потрібно залучити Міністерство інфраструктури, АТ «Українську залізницю» та місцеву владу. Над прийняттям цих та інших змін потрібно вже зараз працювати, і законодавчо також, бо саме нам і нашим дітям у цьому місті жити!

— Вас знають у ЛМР як непримиренного опонента мера Львова, а також як борця за права мешканців Львова. Що спонукало Вас балотуватися у депутати Верховної Ради?

— Задля забезпечення безпеки життя громадян, задля створення комфортних умов потрібно змінювати певні закони. Адже в межах нинішнього чинного законодавства чимало навіть простих, необхідних речей втілити неможливо. Передусім щодо забезпечення правопорядку, — адже цим, а також спільним патрулюванням вулиць ми вже давно займаємося з однодумцями. Головний наш пріоритет — дотримання безпеки у Львові. Хоч маю сказати, шо Львову пощастило, — на сьогодні правоохоронні органи працюють-таки належним чином. Показовою стала навіть так звана «Ніч гніву», коли люди заблокували військові частини, щоб ті не виконували злочинних наказів тодішньої влади, а правоохоронці після служби переходили на бік людей. І коли кажуть, шо поліцейські невчасно приїхали на місце події, то я поясню: не встигають! Знову причина у невідповідності інфраструктури. Адже місто з населенням 600 тисяч мешканців згідно з нормами має обслуговувати одна кількість поліцейських, а ось Львів з реальною кількістю мешканців близько 1 млн має обслуговувати вже значно більша кількість відповідних працівників різних служб. Тож питання покращення інфраструктури, повторюся, потрібно вирішувати у першу чергу!

— Ще один вектор Вашої роботи, зокрема у «Варті» та «Варті1», — забезпечення безпеки містян. Розкажіть про цей важливий напрям роботи.

— Якщо мер Львова стверджує, шо немає коштів для покращення інфраструктури, я шукаю альтернативні шляхи вирішення проблеми. Скажімо, тоді задля безпеки мешканців необхідно ввести цілодобову фото- та відеофіксацію на вулицях, а також визнати її як доказ у суді — уже на законодавчому рівні. Це значно полегшить роботу поліції, спростить розкриття злочинів, а також знизить злочинність, випадки шахрайства, адміністративних по рушень та навіть покращить процес паркування та дотримання правил вуличного руху у Львові. Адже відеофіксація може стати вагомим свідченням як злочину, так і хибності звинувачення. Втім, на жаль, введення відеофіксації та контролю дуже бояться окремі працівники суду, прокуратури, владних структур, оскільки самі часто стають правопорушниками. Ще одна проблема — висока вартість послуги визначення дійсності відеоматеріалів в Україні. Це потрібно змінювати. Також мене дивує, чому в Україні можна купувати «інкогніто» пакет мобільного оператора, — адже часто саме це робить беззахисними громадян перед шахрайськими діями окремих осіб. А для цього знову ж таки потрібно змінювати законодавчу базу!

— З якою метою була створена «Варта1»?

— Цей проект виник спершу як «Варта-ніч», як альтернатива хаосу у час виникнення Майдану. Ми тоді використали програму zelo, якою раніше послуговувалися під час своїх автопробігів. «Варта1» — це спільнота небайдужої громадськості, це інформаційний портал, свого роду альтернатива ЗМІ, в якому ми максимально оптимізували обмін оперативною інформацією. Також ми позиціонуємо себе у конфліктних ситуаціях як третя, незаангажована сторона, здатна координувати спільні дії, — не раз це допомагало у вирішенні різних конфліктів. Але першочерговим задумом при створенні «Варти» було те, щоб привселюдно висвітлювати негативні у суспільстві випадки та спонукати людей ставати відповідальними за свої дії, — щоб суспільство мало змогу здійснювати свого роду моральний, громадський суд. Це також сприяє забезпеченню порядку та безпечності у місті.

«Молодь — це не лише соціально-демографічна група, а й ті люди, від яких великою мірою залежить майбутнє нашої України, — як і від нашого вибору!
Сучасна молодь має великий потенціал. Прогресивні знання, запал та енергію, які саме у молодому віці потрібно спрямувати у правильне русло, — формування особистості та розбудову суспільства»

— Щоб Ви побажали українцям напередодні виборів до Верховної Ради?

— Хочу звернутися до людей, які 21 липня робитимуть свій вибір, від якого напряму залежить майбутнє нашої України. Я хочу, аби в цей день ви довірили своє майбутнє не старим політикам, які роками здатні лише обіцяти. Я хочу, щоб ви зробили достойний вибір на користь тих, хто має чіткі наміри будувати сильну та незалежну Україну без порожніх обіцянок та гучних гасел! Довіртесь реальним вчинкам, а не яскравим картинкам з біґбордів та екранів телевізорів! Довіртесь бажанню працювати та бажанню вчитися, адже подекуди навіть досвід — це не завжди добрі наміри та чесні вчинки!

Розмовляла Ірина Запотічна-Ванчочович

загрузка...

СТЕЖТЕ ЗА ОПЕРАТИВНИМИ НОВИНАМИ У TELEGRAM