Ціни на пальне: чого очікувати водіям найближчим часом

Прогноз експертів ринку

Після ліквідації держрегулювання цін на пальне, черги на АЗС помітно скоротилися, а нафтопродукти почали дешевшати. Що буде далі з цінами, вирішили спрогнозувати експерти в коментарі для «Forbes».

Зараз ситуація залишається напруженою: мережі АЗС бояться накопичувати ресурс через ризики ракетних ударів, а вартість транспортування пального зросла в рази.

Оптові ціни в кінці червня впали до 50 грн/л дизеля та до 47–48 грн/л бензину, за даними Upeco. Для порівняння: 17 травня, коли уряд вирішив відмінити дерегулювання, оптові ціни дизеля були 62–65 грн/л, бензину — 55 грн/л.

Протягом червня середні роздрібні ціни на АЗС тримались на одному рівні — 57 грн/л дизелю і 52 грн/л бензину. Гуртові ціни вперше за майже три місяці впали нижче роздрібних.

Відповідно, продавати пальне у роздріб стало вигідно, тому пропозиція на заправках буде збільшуватись, а ціни — знижуватись, каже аналітик Upeco Олександр Сіренко.

За словами Олександра Сіренка, найближчими днями середні роздрібні ціни знизяться на 1–2 грн, до 50 грн грн/л бензину і 55–56 грн/л дизеля, якщо не відбудеться суттєвих змін.

Один із власників мережі Дмитро Льоушкін зазначив, що поточна динаміка наповнення ринку дозволяє знизити ціни протягом 2–3 тижнів до рівня 53–54 грн/л дизеля та 49 грн грн/л бензину.

Дмитро Льоушкін також наголосив на тому, що в Польщі, Болгарії, Словаччині, звідки Україна імпортує пальне, середня оптова ціна дизеля — 40 грн/л грн за літр.

«Вартість фрахту бензовоза, наприклад, з Дніпра в ЄС і назад коштує €7500, що в 4 рази дорожче, ніж минулого року, каже він. Така вартість перевезення збільшує кінцеву ціну літра пального на 10 грн плюс 3 грн націнки оператора АЗС», — зазначив Льоушкін.

Нагадаємо, 15 березня Верховна Рада України ухвалила за основу і в цілому законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану». Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20 % до 7 %. Це дало змогу зменшити ціни на пальне на 12–13 грн/л.

Додамо, що в Україні наприкінці квітня на АЗС виник дефіцит пального. Для врегулювання ситуації 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин та дизельне пальне на 40–43 %. 17 травня уряд призупинив цінове регулювання на паливному ринку.