Європа не була готова: експерт пояснив, що спричинило кризу з бензином в Україні

Загалом, непогані обсяги були завезені в квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва.

Експерт пояснив, чому в Україні почалися проблеми з бензином та що спричинило кризу з пальним в Україні.

Про це заявив експерт ринку пального Сергій Куюн в інтерв’ю «НВ Бізнес».

Повномасштабне військове вторгнення Росії на територію незалежної України фактично зруйнувало систему забезпечення країни нафтопродуктами.

«Фактично 24 лютого з першими залпами російських ракет була зруйнована система забезпечення країни нафтопродуктами. Ми втратили наші основні джерела поставок — Білорусь і Росію, а це було до 70 % ринку. Ще 10 % приходило морем. Тобто, ми втратили 80 % ринку!», — зазначив експерт.

За словами Куюна, в ЄС не були готові до такої ситуації і не могли надати Україні необхідні обсяги палива.

«Трейдери оперативно почали опрацьовувати єдиний напрямок, що залишився — західний кордон і ЄС. І весь березень пішов на те, щоб знайти і законтрактувати необхідні обсяги. Тому що в Європі ніхто не очікував такого «клієнта», не зберігав такі резерви і не тримав такі обсяги палива. Тому довелося добре пошукати. Ресурси зараз їдуть навіть з Нідерландів. Це безпрецедентна географія, яку раніше неможливо було і уявити», — зазначив експерт.

Також ситуацію погіршило знищення нафтобаз.

«У квітні ситуація погіршилася у зв’язку з атакою на Кременчуцький нафтопереробний завод. Він був зруйнований і припинив постачання. З березня він істотно підтримував ринок, який одразу відчув це. Крім того, було зруйновано понад 20 нафтобаз», — зазначив експерт.

За словами експерта, швидко налагодити імпорт не вдавалося.

"Це все вдарило по запасах, і ми почали дуже швидко їх використовувати, в той час як швидко налагодити імпорт не вдавалося. Так, ресурси ми знайшли, але вони застрягли в портах, на європейських заводах через брак логістики — залізничних вагонів, локомотивів. Український автотранспорт, бензовози теж виявилися не готові. В Європі дуже суворі вимоги до вантажного транспорту. І цю проблему вирішити повністю ще не вдалося.

Імпорт почав надходити. Загалом непогані обсяги були завезені в квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва. Це і призвело до кризи, яку ми зараз маємо", — зазначив експерт.