Європа не була готова: експерт пояснив, що спричинило кризу з бензином в Україні
Загалом, непогані обсяги були завезені в квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва.
Експерт пояснив, чому в Україні почалися проблеми з бензином та що спричинило кризу з пальним в Україні.
Про це заявив експерт ринку пального Сергій Куюн в інтерв’ю «НВ Бізнес».
Повномасштабне військове вторгнення Росії на територію незалежної України фактично зруйнувало систему забезпечення країни нафтопродуктами.
«Фактично 24 лютого з першими залпами російських ракет була зруйнована система забезпечення країни нафтопродуктами. Ми втратили наші основні джерела поставок — Білорусь і Росію, а це було до 70 % ринку. Ще 10 % приходило морем. Тобто, ми втратили 80 % ринку!», — зазначив експерт.
За словами Куюна, в ЄС не були готові до такої ситуації і не могли надати Україні необхідні обсяги палива.
«Трейдери оперативно почали опрацьовувати єдиний напрямок, що залишився — західний кордон і ЄС. І весь березень пішов на те, щоб знайти і законтрактувати необхідні обсяги. Тому що в Європі ніхто не очікував такого «клієнта», не зберігав такі резерви і не тримав такі обсяги палива. Тому довелося добре пошукати. Ресурси зараз їдуть навіть з Нідерландів. Це безпрецедентна географія, яку раніше неможливо було і уявити», — зазначив експерт.
Також ситуацію погіршило знищення нафтобаз.
«У квітні ситуація погіршилася у зв’язку з атакою на Кременчуцький нафтопереробний завод. Він був зруйнований і припинив постачання. З березня він істотно підтримував ринок, який одразу відчув це. Крім того, було зруйновано понад 20 нафтобаз», — зазначив експерт.
За словами експерта, швидко налагодити імпорт не вдавалося.
"Це все вдарило по запасах, і ми почали дуже швидко їх використовувати, в той час як швидко налагодити імпорт не вдавалося. Так, ресурси ми знайшли, але вони застрягли в портах, на європейських заводах через брак логістики — залізничних вагонів, локомотивів. Український автотранспорт, бензовози теж виявилися не готові. В Європі дуже суворі вимоги до вантажного транспорту. І цю проблему вирішити повністю ще не вдалося.
Імпорт почав надходити. Загалом непогані обсяги були завезені в квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва. Це і призвело до кризи, яку ми зараз маємо", — зазначив експерт.
varta1.com.ua: Новини
На переговорах категорично не можна обговорювати скорочення ЗСУ, це єдина гарантія існування України, - політик Палатний
Під час майбутніх перемовин в жодному разі не можна обговорювати скорочення Збройних сил України та військово-промислового комплексу
Рютте не проти відновити відносини з Москвою після війни
Після завершення війни із росією хочуть крок за кроком відновити нормальні відносини
Залужний анонсував запуск паспортного сервісу для українців у Британії
Посол повідомив, що обговорив можливість залучення до роботи в паспортному сервісі українців із досвідом роботи з документами, які вже перебувають у Великій Британії
Найкоментованіше
- Сімейний "бізнес": На Волині батько з двома синами незаконно вирощували та обробляли тютюн на 11 млн грн
- У Раді пропонують "ускладнити життя" ухилянтам
- У The Telegraph вважають, що Трамп може вийти з мирного процесу
- У Львові чоловік вбив військослужбовця ТЦК
- Зеленський дав обнадійливу заяву щодо закінчення війни
Найчитаніше
- Сімейний "бізнес": На Волині батько з двома синами незаконно вирощували та обробляли тютюн на 11 млн грн
- Поліція повідомила деталі вбивства військового ТЦК у Львові
- На Львівщині затримано голову сільської ради зі спільником
- Смертельна ДТП під Городком: Водій BMW X5 під час обгону спричинив масову аварію, загинув 33-річний чоловік
- У Львові чоловік вбив військослужбовця ТЦК
Коментарі