Європа не була готова: експерт пояснив, що спричинило кризу з бензином в Україні
Загалом, непогані обсяги були завезені в квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва.
Експерт пояснив, чому в Україні почалися проблеми з бензином та що спричинило кризу з пальним в Україні.
Про це заявив експерт ринку пального Сергій Куюн в інтерв’ю «НВ Бізнес».
Повномасштабне військове вторгнення Росії на територію незалежної України фактично зруйнувало систему забезпечення країни нафтопродуктами.
«Фактично 24 лютого з першими залпами російських ракет була зруйнована система забезпечення країни нафтопродуктами. Ми втратили наші основні джерела поставок — Білорусь і Росію, а це було до 70 % ринку. Ще 10 % приходило морем. Тобто, ми втратили 80 % ринку!», — зазначив експерт.
За словами Куюна, в ЄС не були готові до такої ситуації і не могли надати Україні необхідні обсяги палива.
«Трейдери оперативно почали опрацьовувати єдиний напрямок, що залишився — західний кордон і ЄС. І весь березень пішов на те, щоб знайти і законтрактувати необхідні обсяги. Тому що в Європі ніхто не очікував такого «клієнта», не зберігав такі резерви і не тримав такі обсяги палива. Тому довелося добре пошукати. Ресурси зараз їдуть навіть з Нідерландів. Це безпрецедентна географія, яку раніше неможливо було і уявити», — зазначив експерт.
Також ситуацію погіршило знищення нафтобаз.
«У квітні ситуація погіршилася у зв’язку з атакою на Кременчуцький нафтопереробний завод. Він був зруйнований і припинив постачання. З березня він істотно підтримував ринок, який одразу відчув це. Крім того, було зруйновано понад 20 нафтобаз», — зазначив експерт.
За словами експерта, швидко налагодити імпорт не вдавалося.
"Це все вдарило по запасах, і ми почали дуже швидко їх використовувати, в той час як швидко налагодити імпорт не вдавалося. Так, ресурси ми знайшли, але вони застрягли в портах, на європейських заводах через брак логістики — залізничних вагонів, локомотивів. Український автотранспорт, бензовози теж виявилися не готові. В Європі дуже суворі вимоги до вантажного транспорту. І цю проблему вирішити повністю ще не вдалося.
Імпорт почав надходити. Загалом непогані обсяги були завезені в квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва. Це і призвело до кризи, яку ми зараз маємо", — зазначив експерт.
varta1.com.ua: Новини
Кабмін спростив реєстрацію волонтерських автомобілів для військовослужбовців
Військові можуть реєструвати транспорт на своє ім’я
Деяким українцям МВС радить оновити водійські права
Ті, хто отримав права до 2013
Енергетик оцінила, чи вистачить Україні запасів газу для проходження зими
Запаси можуть бути на критичному рівні
Найкоментованіше
- Українців штрафуватимуть та судитимуть за зберігання дров: детальніше про ухвалений Радою закон
- На Закарпатті СБУ та Нацпол затримали заступника комбрига та керівника РТЦК (ФОТО)
- Автівки виставляли на продаж: БЕБ на Львівщині викрило БФ, який завіз 130 автомобілів під виглядом гуманітарної допомоги (ФОТО)
- У страшній ДТП загинув воїн зі Львівщини
- Живим коридором, навколішки на Львівщині зустрічали "на щиті" загиблого на Курщині морського піхотинця (ФОТО)
Найчитаніше
- Українців штрафуватимуть та судитимуть за зберігання дров: детальніше про ухвалений Радою закон
- На Закарпатті СБУ та Нацпол затримали заступника комбрига та керівника РТЦК (ФОТО)
- На Львівщині водій маршрутки може сісти за грати на 10 років (ФОТО)
- Українських туристів, які збираються до Єгипту, попереджають про ризики для життя
- Живим коридором, навколішки на Львівщині зустрічали "на щиті" загиблого на Курщині морського піхотинця (ФОТО)
Коментарі