«Міська електричка у Львові — це реально. Причому як успішний проєкт», — Зінкевич
Голова транспортної комісії ЛМР, депутат фракції «ВАРТА» Ігор Зінкевич переконаний: проєкт міської електрички реальний до реалізації. Понад те, він може стати успішним, а новий вид громадського транспорту буде популярним серед мешканців Львівської міської територіальної громади.
Під час дискусії у «Твоє місто» Ігор Зінкевич назвав передумови для цього, адже ще з 2018 року вивчає питання, надсилав звернення в «Укрзалізниці», щоб з’ясувати її позицію.
«Перше, на чому наголошу: «Укрзалізниця» не має застережень щодо запуску міської електрички. Може посприяти з розробкою маршрутів, зупинок, формуванням графіку, щоб скоординувати його з рухом потягів. Головне, що потрібно, — це ініціатива Львова. Саме Львів має подати концепцію цього транспорту, його розвитку, контролю за оплатою проїзду. Наприклад, торік «Укрзалізниця» була готова до зустрічі для обговорення цих питань. Втім місто так її й не організувало», — розповів депутат.
За його словами, зараз є три центральні гілки, по яких можна запустити електричку. Загалом, їх можна збільшити до шести і забезпечити новим видом транспорту всю Львівську міську територіальну громаду.
«Для початку оптимально розробити два найкращі маршрути і почати їх розвивати. Багато хто згадує «рейковий автобус» на Сихів. Чому врешті його скасували? Елементарно — ніхто й не ставив собі за мету зробити його прибутковим і розвивати. Не були прораховані моменти оплати проїзду, контролю за цим. Урешті їздило більше «зайців», аніж тих, хто платив. Зараз дуже важливо прорахувати цей момент. Якщо є контролери в електротранспорті, чому вони не можуть працювати в електричці», — коментує Ігор Зінкевич.
Також він додав, що сам рухомий склад, так звані «рейкові автобуси», є можливість виробляти в Україні. Наприклад, на потужностях Крюківського вагонного заводу, що на Полтавщині. Оптимальний варіант — вагони до 200 пасажирів.
«Міська електричка — це реальна альтернатива автотранспорту. Вони швидкі, з рухом по графіку. При правильній реалізації — це можливість розвантажити дороги, зменшити закоркованість. І в Україні можна створювати такі речі, а Львів може стати прикладом. Було би бажання. Принаймні центральна влада декларує готовність інвестувати в ці проєкти. Своє слово тепер має сказати і місто», — переконаний Ігор Зінкевич.