Прогноз щодо цін на пальне найближчим часом: на що чекати водіям

Думка експертів

Зробити прогноз щодо того, якими будуть ціни на пальне до кінця літа неможливо, проте різкого підвищення не буде. Такий прогноз озвучив паливний експерт, директор Консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн.

Про це він розповів у коментарі виданню «Факти».

"З великою впевненістю можу сказати, що поки що не бачу передумов для подорожчання. Є у нас, так би мовити, запас міцності для того, щоб амортизувати подальше можливе подорожчання пального.

Якщо будуть якісь критичні сценарії — зараз лунають прогнози $140–150 за барель — у такому разі треба буде дивитися: може тоді щось і станеться. Але поки що у нас є $ 120–125 за барель, таких передумов (для подорожчання бензину, — ред.) немає.

Відповідно, ускладнюється завдання пошуку цих обсягів для нас. Тому що у нас також споживання зростає. Ми бачимо, що потихеньку працює економіка. В аграрному секторі досить непогано пройшла посівна, і треба буде забирати цей урожай. А це означає, що буде навантаження на транспорт. І буде високий попит. Багато хто повертається зараз, це також впливає на транспортну інфраструктуру. Тому попит зростатиме, а шукати пальне буде ще складніше. Я думаю, що буде зберігатися така напружена ситуація з пальним.

Є черги (на АЗС, — ред.), хоча вони й не такі великі, як були у травні. Із позитивних новин — те, що ми вийшли на постачання обсягів, достатніх для критичної інфраструктури, для промисловості. Це найважливіше на сьогоднішній день. Відповідно, все, що буде зверху, вже надходитиме на ринок приватних споживачів. Саме в цьому сегменті споживання ми поки що бачимо недостатньо обсягів поставок. Сподіваюся, зможемо протягом місяця-двох покращити ситуацію, якщо не буде жодних «сюрпризів» та форс-мажорів", — зазначив Куюн.

Власник однієї з мереж автозаправних станцій Дмитро Льоушкін прогнозує, що ріст споживання пального, який зараз відбувається значно перевищує можливості постачання його усіма операторами.

Окрім того ще й є інші чинники, які будуть впливати на ринок нафтопродуктів. Отже, новий виток дефіциту майже не минучий.

Про це він розповів на своїй сторінці у «Facebook».

"Ціни злітають у Європі, нафта у відриві та пік попиту... Тут ми раптом, звідки не візьмись. Зі своїми караванами... бензолетами.

Опт уже плюсанув на гривню-три від регіону. Але найнапружніше, що ми поки що програємо постачанням зростання споживання. Збиральна наближається, фермери і дикий обсяг зростання перевезень. Все ж таки на колесах зараз і зерно і побутові товари. Логістики залізницею поменшало, вона незграбна, автотранспорт у фаворі, траси перевантажені... Але це все дизель... якого на таке споживання явно немає.

І особисто у мене тепер дизель викликає більше побоювань, аніж бензин, його потроху тягнуть, його треба не так багато, порівняно з дизелем", — сказав Льоушкін.

Нагадаємо, 15 березня Верховна Рада України ухвалила за основу і в цілому законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану». Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20 % до 7 %. Це дало змогу зменшити ціни на пальне на 12–13 грн/л.

Додамо, що в Україні вже від квітня на АЗС виник дефіцит пального. Для врегулювання ситуації 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин та дизельне пальне на 40–43 %.  очікувані граничні ціни на дизельне пальне будуть не вище 58 грн за літр, а ціни на бензин — не вище 52 грн за літр.

Нагадаємо, паливна криза в Україні триває вже місяць.

Також експерт висловив думку, що ліквідація дефіциту пального відбувається повільно через ажіотаж серед населення.