Відмова Ахметова від медіабізнесу на користь держави: що буде далі з медіахолдингом
Передачу бізнесу пов’язують з законом про олігархів
Відмова бізнесмена Ріната Ахметова від медіабізнесу на користь держави не означатиме створення державного телевізійного холдингу. Йдеться лише про передачу частот для мовлення.
Про це заступниця голови комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук розповіла в ефірі радіо «НВ».
За словами нардепки, ліцензія означає володіння радіочастотою для мовлення.
«Що таке ліцензії? Це — фактично кнопка в телевізорі, це радіочастотний ресурс, який держава розподіляє. Тобто ліцензію, очевидно, передадуть у Нацраду з питань телебачення та радіомовлення, бо це регулятор, який розподіляє частоти. І все що може зробити Нацрада це виставити (частоти — ред.) на конкурс для інших мовників», — пояснила Кравчук.
Вона додала, що держава не контролюватиме інші активи Ахметова.
«Не йдеться про передачу ні якоїсь техніки, ні авторських прав, ні будівель — тільки ліцензії. Що фактично означає закриття цього медійного холдингу. І про онлайн-медіа, зверніть увагу, так і написано — просто закриваються. Оскільки для онлайн-медіа жодних ліцензій не потрібно, і нічого здавати», — зазначила депутатка.
На думку Кравчук, такий крок Ахметова свідчить про те, що телевізійний бізнес є для олігархів насамперед інструментом політичного впливу.
«Це тільки підтверджує, коли ми приймали закон про олігархів і додавали медійну частину в цей закон, ми мали рацію, що олігархи це розцінюють не як бізнес, а як інструмент для політичного впливу. Зараз інструмент політичного впливу в них відсутній. Бо зараз воєнний стан, немає виборів, немає на кого тиснути своїми програмами чи інформаційними повідомленнями», — наголосила вона.
За словами Кравчук, телевізійні канали фактично перетворились на ресурс, який просто забирає гроші.
«Навіть у найкращі часи рекламний ринок України замалий, щоб утримувати таку кількість загальнонаціональних каналів. Теоретично, в майбутньому, коли відновиться рекламний ринок, медіа можуть стати бізнесом. Але зараз рекламного ринку немає взагалі. У Ахметова просто немає ресурсів платити за цей медійний актив, з якого немає політичного впливу. Це наслідок, у тому числі, закону про олігархів», — підсумувала нардепка.