Швидка приїжджатиме швидше: як в Україні реформують диспетчерські служби

Швидка приїжджатиме швидше: як в Україні реформують диспетчерські служби

Сучасні диспетчерські служби — невід’ємна складова екстреної медичної допомоги. Про це, на своїй сторінці в соціальній мережі «Facebook», пише в. о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун.


У 2019 році регіони, які не мають оперативно-диспетчерських служб або ж потребують їхнього оновлення, отримають на це фінансовий ресурс.


Нові об’єднані диспетчерські служби, за спільного фінансування з державного і місцевих бюджетів, будуть створені у Житомирській, Кіровоградській, Луганській, Рівненській, Хмельницькій, Черкаській та Чернівецькій областях. У інших регіонах — оновлені та модернізовані.


Це допоможе набагато швидше виїжджати на виклики до пацієнтів. Кожен зможе зателефонувати на єдиний номер «103» і бути впевненим, що за необхідності, до нього буде направлена найближча машина швидкої допомоги — навіть якщо вона буде з іншого району.


Крім того, створення сучасних диспетчерських служб дозволить:
— зменшити час обробки виклику: від 3–5 хвилин до 1 хвилини у 90 % випадків;
— сприятиме більш оперативному доїзду бригади екстреної медичної допомоги;
— у середньому на 20 % зменшити пробіг автомобілів екстреної медичної допомоги;
— зібрати актуальну і достовірну статистику, яку можна аналізувати для поліпшення надання екстреної допомоги;
— регіональні оперативно-диспетчерські служби зможуть підключатись та обмінюватись даними із системою «Централь 103» і запроваджувати сучасні протоколи обробки викликів.


Дуже сподіваємося, що місцева влада докладе всіх зусиль, щоби сучасні диспетчерські служби були створені швидко та якісно. Від цього залежить своєчасність і ефективність екстреної медичної допомоги у кожному регіоні України.