У ВРУ пропонують заборонити евакуацію автомобіля інспектором з паркування, під час дії воєнного стану

Зареєстрували законопроект проти зловживань посадовців виконкомів місцевих рад

27 березня у Верховній Раді зареєстрували вже третю версію законопроекту, спрямовано проти безпідставної евакуації автомобілів.

Як повідомляє «Судово-юридична газета», цього разу співавтором проекту 9092-3 є голова Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності Сергій Іонушас. Він передбачає внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо повноважень інспекторів з паркування у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Як зазначають автори, прийняття запропонованого акту дозволить зменшити напругу у суспільстві викликану зловживаннями з боку посадових осіб виконавчих органів місцевих рад щодо тимчасового затримання транспортних засобів інспекторами з паркування та їх доставлення на спеціальний майданчик для подальшого платного зберігання.

Серед іншого, автори пропонують заборонити тимчасове затримання транспортного засобу інспектором з паркування під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан.

Так, згідно статті 265-4 Кодексу про адмінправопорушення інспектори з паркування мають право здійснювати тимчасове затримання транспортного засобу шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку.

«При цьому, на сьогодні, у більшості випадків, виконавчі комітети місцевих рад зловживають наданим правом та перетворили евакуацію транспортних засобів на власний бізнес-проект.

Все частіше ЗМІ повідомляють про проведення журналістських розслідувань щодо існування незаконних схем збагачення представників місцевого самоврядування та наближених до них посадовців, правоохоронні органи – про зареєстровані кримінальні провадження щодо посадових осіб комунальних підприємств та місцевих рад.

За статистикою, за рік дії воєнного стану в Україні через повномасштабне військове вторгнення російської федерації кількість випадків тимчасового затримання транспортних засобів зросла. Часто такі затримання відбуваються навіть без законних підстав.

Особливо ганебна ситуація склалась у великих містах: Київ, Харків, Дніпро, Одеса. Так, згідно з наявною інформацією, упродовж 2021 року інспектори з паркування тимчасово затримали 53 875 транспортних засобів, а впродовж 2022 року – 43 200 транспортних засобів.

За інформацією отриманої від Національної поліції загальна кількість транспортних засобів, що були доставлені на спеціальні майданчики для тимчасового зберігання у м. Києві за 2021-2022 роки становить 98 952 транспортних засоби», - вважають автори.

Також, на їх думку, формування вартості послуг із евакуації транспортних засобів є непрозорою та зазвичай завищеною.

«Безпосередньо евакуацією транспортних засобів займаються приватні компанії або ФОП, які наближені до керівництва міста. Не виключені випадки злочинної змови між ними та інспекторами з паркування щодо отримання останніми певної винагороди за кожну евакуацію та штучного збільшення їх кількості», - пишуть автори.

Законопроект є альтернативним до проектів законів №9092 та №9092-1.

На відміну від законопроекту №9092-1, даним законопроектом не тільки вносяться зміни до статті 219 КУпАП в частині розширення компетенції інспекторів з паркування щодо притягнення до адміністративної відповідальності за частиною шостою ст. 122 КУпАП та частиною шостою ст. 152-1 КУпАП, а й вносяться відповідні зміни до статей 255 («Особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення»), 277 «Строки розгляду справ про адміністративні правопорушення», 279-1 («Розгляд справ про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису)») та 288 («Порядок оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення»).

Одночасно з цим, з метою втілення норм щодо фіксування порушень правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки в життя, уточнено норми санкцій статей 122 «Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху» та 152-1 «Порушення правил паркування транспортних засобів та порушення правил обладнання майданчиків для платного паркування транспортних засобів» КУпАП.

Крім того, на відміну від положень законопроектів № 9092 та № 9092-1, пропонується заборонити тимчасове затримання транспортного засобу інспекторами з паркування виключно під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан.

При цьому положеннями проекту підтримано ініціативу наділення відповідними повноваженнями уповноважених осіб органів Національної поліції.

Читайте також: на вулицях Львова активізували роботу інспектори з паркування.

Одночасно з цим законопроект не позбавляє виконавчі комітети (виконавчі органи) сільських, селищних, міських рад, в особі інспекторів з паркування щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення та винесення постанов про притягнення до адміністративної відповідальності.

varta1.com.ua: Новини

Коментарі

Читайте також