В Україні внесли зміни у правила перевезення дітей в автомобілі

В Україні набрала чинності постанова Кабінету міністрів України від 24 лютого 2021 № 152, якою внесено зміни до Правил дорожнього руху. Про це інформує перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

Що змінилось:

  • доповнили визначення дитячої утримуючої системи (замість спеціальних засобів);
  • прибирали вік дитини, залишили лише зріст (145 см);
  • прибрали вимогу щодо користування дитячими утримуючими системами на транспортних засобах, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, та спеціалізованих транспортних засобів (медичної допомоги, Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, СБУ, ДСО);
  • доповнили пункт щодо правил використання дитячих утримуючих систем в транспортних засобах.

Детальніше про зміни:

Пункт 1.10 доповнений новим абзацом:

дитяча утримуюча система — обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла.

Підпункт “б” пункту 21.11 викладений у такій редакції (забороняється перевозити):

б) дітей, зріст яких менше 145 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім:

— транспортних засобів, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху;

— спеціалізованих санітарних автомобілів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативних транспортних засобів Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.

Правила доповнені пунктами 21.12–21.16 такого змісту:

21.12. Дитячі утримуючі системи повинні використовуватися у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки чи системами з’єднання дитячої утримуючої системи, передбаченими їх конструкцією, та відповідати вимогам чинних в Україні правил і нормативів.

21.13. Дитячі утримуючі системи встановлюють на місцях для сидіння, крім першого ряду. У разі перевезення дитини віком до трьох років у легковому автомобілі на місці для сидіння першого ряду допускається встановлення дитячих утримуючих систем, які встановлюються проти напрямку руху з обов’язковим відключенням фронтальної подушки безпеки цього місця для сидіння (у разі її наявності).

21.14. Дитячі утримуючі системи встановлюють та використовують відповідно до інструкцій виробників цих систем та транспортних засобів.

21.15. Характеристики дитячої утримуючої системи повинні відповідати масі та зросту дитини, яка у ній перевозиться.

21.16. Діти повинні перебувати у дитячих утримуючих системах у пристебнутому положенні.

“За минулий рік в Україні сталося 4 432 ДТП за участю дітей, у яких 168 дітей загинуло та 3957 — травмовано. Прибуваючи на виклики про такі ДТП патрульні нерідко стають очевидцями того, що діти — травмовані чи загиблі внаслідок ДТП — були без спеціальних засобів, які дають можливість пристебнути їх в авто. Однак не варто забувати, що використання дитячих утримуючих систем — це не лише пасивна безпека вашої дитини, її життя та здоров’я, але й імовірність того, що у випадку ДТП вона залишиться живою чи отримає менш серйозні травми”, — повідомив Олексій Білошицький.

У 2019 році було посилено відповідальність за порушення правил перевезення дітей — штраф 510 гривень, а за повторне протягом року вчинення порушення — 850 гривень.

Впродовж минулого року, поліцейські склали 2 664 адміністративні постанови за порушення правил перевезення дітей.

Усі оперативні новини на нашому Telegram-каналі Приєднуйся!