Попри санкції, росія постачає нафту в Євросоюз

Морським транспортом

ФОТО: ілюсративне

Країни ЄС у квітні 2022 року відмовилися обслуговувати російські судна у своїх портах. А це означає, що російські танкери з російською нафтою та нафтопродуктами вже п’ятий місяць не мають права заходити в порти країн Європейського союзу.

Про це йдеться у розслідуванні проекту «Радіо Свобода» «Схеми», журналісти якого проаналізували маршрути російських наливних суден у Чорному морі за допомогою систем моніторингу суден «Marine Traffic» та «Equasis».

Згідно з інформацією журналістів, перевантаження відбувається у Чорному морі поблизу Румунії. Виявлено, зокрема, дві налагоджені схеми.

Перша полягає в тому, що наповнені російські танкери виходять з російських портів, зупиняються у Чорному морі поблизу Румунії, а там відбувається перевантаження на судна під прапорами країн ЄС, які доставляють нафтопродукцію у порти інших країн, включно з країнами Євросоюзу.

У другій схемі задіяний танкер-накопичувач з великою місткістю «New Legend» під прапором Ліберії. Він п’ятий місяць непорушно стоїть у морі біля Констанци (Румунія). Російські танкери регулярно наповнюють його з червня. А «New Legend» своєю чергою перевантажує нафту чи нафтопродукти на інше судно. І вже це судно або заходить в європейський порт і розвантажується, або продовжує «естафету», і в порт країни ЄС заходить аж четверте судно у цьому ланцюжку.

Журналісти стверджують, що російські танкери, задіяні у схемах, компанії — «Volga Shipping» (або російською — «Волжскоє пароходство») бізнесмена Володимира Лісіна. Він очолив рейтинг найбагатших людей росії за версією російського «Forbes» у 2022 році.

Нагадаємо, Україна ввела санкції проти «гіда» ЗАЕС, який дезінформував місію МАГАТЕ.

varta1.com.ua: Новини

Ілона Мартинюк